Jag tror jag blir galen på dessa telefonbolag.
Konstaterade att vi är utan hemtelefon sen den 28 september. Den sas upp 28 augusti av Telenor, (en månads uppsägning)
Att sen inte Telenor ångrat detta till Telia, trots flera påstötningar är för jävligt.
De två veckornas testtid, som jag dessutom ångrade redan efter ett par dar, eftersom det inte fungerade med deras bredband här, är fortfarande inte avslutat från deras sida.
Bredbandet är avslutat, men hemtelefonen (som jag dessutom inte har använt), väntar fortfarande på ett avslut.
Jag vet inte hur många timmar jag suttit i telefon och pratat med både Telenor och Telia.
"Väntetiden är 24 minuter din plats i kön är 98"
Igår kom droppen, jag var så arg så det finns inte ord.
Jag ringde till Telia och frågade varför telefonen var avstängd, då visade det sig att den som jag pratade med för två veckor sen inte hade tagit kontakt med med Telenor för att dom skulle släppa telefonnumret! Det fanns inte ens en notering om det.
Ringde till Telenor och undrade varför inte "ångrapåsen" kommit, som skulle kommit förra veckan.
Killarna jag pratar med är så artiga och ber om ursäkt, men faktum kvarstår. Den högra handen vet inte vad den vänstra gör. Det visade sig att ingen tagit kontakt med Telia för att ångra mitt abbonemang.
Jag har inte kunnat skicka tillbaka telefonerna som Telenor skickat (som jag inte skulle ha), för de måste skickas i en speciell påse (som dom skulle skickat för två veckor sen).
Nu kommer det värsta: "Vi skickar påsen så den kommer nästa vecka, sen ska det gå två veckor innan vi kan släppa telefonnumret, för telefonerna måste ha kommit tillbaka först". Sa killen som jag pratade med igår.
Nu gick jag verkligen i taket. Det är ju inte jag som gjort fel, det är hela tiden Telenor som inte jort det dom skulle. Sen jag skällt ut stackarn efter noter, så försvann han och pratade med nån chefsperson, kom tillbaka i luren och sa att dom skulle göra ett undantag och släppa telefonnumret genast.
Ringde igen till Telia. På måndag ska jag få telefonen inkopplad igen, det tar alltid minst tre arbetsdagar. Det är också otroligt, det borde gå att göra på en gång, eftersom Telenor släppt det.
Det är fullständigt otroligt att det är kunden som ska ligga i som en iller, och vara tvungen att hela tiden kolla att saker blir gjorda.
Jag har ju inte direkt svårt för att prata, men man undrar ju om dom har för vana att lura "gamlingar", som inte kollar upp så noga.
Paula i pörtet
3 oktober 2014 09:11
Jag blir trött bara av att läsa ...men jag vet att det händer,,varje dag! Igår hade jag min väninna här, hon hade blivit pålurad ett nytt tel.abonnemang via 3G, inklusive surfplattor som hon inte fick att fungera...Jag har själv ingen erfarenhet av dessa "paddor" men tillsammans med min granne som har en försökte vi hjälpa henne att få igång den, bara för att upptäcka att utan bredband eller annat modem funkar det inte. Detta hade hon sagt till säljaren, jag har inget bredband o ingen dator, nejmen det gör inget, den funkar ändå! Nu sitter hon förmodligen o åker ända till Borlänge idag för att lämna tillbaka hela skiten...varför ger dom sig på de äldre som inte vet vad dom ger sig in på? Själv har jag i två månader kämpat med landstinget, där jag fått flera felaktiga fakturor från olika håll och där man sedan trots att jag erhållit högkostnadskort kräver att jag i efterhand ska konstruera vad som är betalt och när och hur man kommit fram till detta kort! Jag baxnar...
Ha nu en skön helg, jag ska få en ny upplevelse imorgon då jag ska åka anropsstyrd buss till stan..
Kramen
http://paulaz.se
Kicki Fredlund
3 oktober 2014 21:02
Ja fy sjutton vad drygt det är när man ska hävda sin rätt mot dom som är större. Kramen
Cici
3 oktober 2014 10:47
Jag blir så upprörd när jag läser vad du får gå igenom. Min högsta önskan är ibland att telefonförsäljning blev förbjudet rakt av, alltså även för telefonbolag. Jag har aldrig hört en enda person som gillar dessa telefonsamtal. Fick just i detta nu avbryta skrivandet för att svara i mobilen där en telefonförsäljare ville något angående försäkringar. Nu för tiden avbryter jag dom ganska omgående med att säga att jag inte är intresserad, hej då, och så lägger jag på.
http://cicilina.blogspot.se
Kicki Fredlund
3 oktober 2014 21:01
Nu får jag håla mig till Telia, även om dom också har sina brister.
Ingrid
3 oktober 2014 11:17
Fy sjutton Kicki!
Så illa du råkade ut med det här bytet av leverantör. Telia - Felia sägs det ju, men då vet man vad man har i alla fall och det funkar för det mesta. Jag kommer absolut inte att byta till någon annan.
Hoppas att du nu får din telefon inkopplad som utlovat.
Kram, Ingrid
http://stenstugu.com/wp
Kicki Fredlund
3 oktober 2014 21:00
Nä det här vill jag inte uppleva igen, så himla mycket strul.Kram
Yvonne
3 oktober 2014 21:36
Förstår att du blir förbannad!
Jag har hållit mig till Telia hela tiden, även om de också har sina brister. Hör alldeles för mycket om krångel för de som bytt till andra företag och jag håller mig till det bekväma. ;-)
Kicki Fredlund
4 oktober 2014 20:06
Ja, det har varit ett sanslöst krångel. Jag tror inte det är över än, men den som lever får se.
Telia Kundservice
4 oktober 2014 11:24
Hej, mitt namn är Camilla Tornberg och jag jobbar för Telia. En av mina arbetsuppgifter är att se över bloggar där Telia omnämns för att se om det är något jag kan hjälpa till med.
Det är verkligen ingen rolig historia du gått igenom och jag förstår att du är frustrerad. Jag beklagar att bytet inte går att göra snabbare men det är en riktlinje från Post och telestyrelsen som gör att vi inte får ta över numret innan tre arbetsdagar. Riktlinjen kommer just ifrån att det tyvärr ibland sker oseriös försäljning och man ska då hinna ångra sig innan bytet tar plats.
Jag är i alla fall glad att du valt att komma tillbaka till oss som kund och om det är något mer vi kan hjälpa till med så är det bara att återkomma till vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna vidare. Jag hoppas att du får en riktigt trevlig helg!
Med vänliga hälsningar,
Camilla Tornberg
Telia Kundservice
http://www.telia.se
Kicki Fredlund
4 oktober 2014 20:04
Man kan ju inte låta bli att undra hur Telia har hittat min blogg. "Storebror ser dig"?
Camilla Tornberg
5 oktober 2014 16:09
Hej igen! Jag hittade bloggen genom en bloggsökning på sökordet Telia, så det är inte fullt så avancerat som man kan tro:) Inte alls min mening att skrämma dig och jag hoppas att du får en fin söndag!
Med vänliga hälsningar,
Camilla Tornberg
Telia Kundservice
Kicki Fredlund
6 oktober 2014 10:04
Då kan du få läsa mer negativa omdömen strax, för jag har nyss pratat med Telia i telefonen och man blir matt kan jag säga.