Alla inlägg under juli 2014

Av Kicki Fredlund - 16 juli 2014 19:16

Är det för att biet är sötsugen som den sitter i stjärnflockan?  


Av Kicki Fredlund - 16 juli 2014 10:03

Trots att jag sovit bra, så är jag så trött att ögonen går isär. Visserligen gick jag upp före kl 6, men klockan är ju bara lite över 10. Jag får nog ta kaffet före 11 idag, om jag ska hålla mig vaken.


Jag ska fortsätta att ta kort på dukar, som ska ut på Tradera. Hela storarumsbordet är helt belamrat av dom.


 

I år är klematisen för tung för att hålla sig kvar uppe på trappstegen, så den har rasat ner.


 

Jag såg igår att ett par rosenskäror börjat blomma, dom hade faktiskt frösått sig själva från förra året, jag trodde inte att dom kunde det. Så jag kanske inte ska vara så snabb att plocka bort dom utblommade i höst.


 

Blommorna på hostan är riktigt fina när man tittar lite närmare.


  



Av Kicki Fredlund - 16 juli 2014 09:53

Det är tur att man har inhängnat på framsidan, så hundarna kan vara ute mer än promenaderna dom får.


Maya är ett hår av hin just nu. Skäller med ett gällt skall som skär genom huvudet, när hon vill få igång mormor Skorpan, eller när Skorpan har tagit ett tuggben för henne.


 

Även om dom inte busar och leker hela tiden, så är det skönt att dom kan vara ute.


 

Triss är polis och kollar allt som händer utanför staketet. Helt OK, bara hon är tyst och inte skäller.


 

Busfröt själv, alltid med nåt i mun, här sticker det ut lite gräs.


Av Kicki Fredlund - 15 juli 2014 17:59

Kors! Vilken respons det blev på mitt inlägg på FB om vår bröllopsdag.


Kunde väl aldrig drömma om att få så många gratulationer och "gilla".


Det var ju inte guldbröllop, det har vi ju redan fixat för 2 år sen.


Vi har ju inte firat precis. Berra har haft en ganska dålig dag, han har försökt vara uppe...


 

han var t.o.m ute en stund och rensade ogräs, men har också sovit några timmar.


 

Jag gjorde i.a.f en god middag. Egenhändigt upptagen färskpotatis, ugnsbakad lax i foliepaket med allsköns färska örter som jag plockat på landen enligt devisen "man tager vad man haver". Sockerärtorna är också egen skörd, dom har precis börjat komma. Till det ett glas immigt vitt vin.



Av Kicki Fredlund - 15 juli 2014 15:29

 

Nu börjar det bli sån spridning på dom här i.o.f.s fina små blommorna, att dom snart tar över både lavendeln och steppsalvians plats.

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2014 14:57

 

Pionerna har nu blommat färdigt för i år. Kvar är bara en och annan kapsel.

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2014 08:23

Idag har vi bröllopsdag (igen!)

 

På en byrå i sovrummet står vårt bröllopsfoto.

Nog måste man tycka att det är lysande att vi klarat 52 år som gifta. Livet tillsammans är väl inte alltid en dans på rosor, men sammansvetsade hinner man bli på den långa tiden.


Av Kicki Fredlund - 14 juli 2014 21:41

Vad har jag då gjort den här dagen? Bl.a slagit in och skickat 7 paket med dukar och servetter (sålda på Tradera), grävr upp en massa plantor, som också skickats.


Tagit massor av kort på dukar som ska säljas.


       

Många hemvävda löpare men också fina broderade dukar, som jag hoppas hitta köpare till.


Berra åkte till VC på f.m för att lämna nya blodprover, under tiden dammsög jag, och bakade kubbar, snabbt fikabröd som jag gör för sällan.


På eftermiddagen fick vi trevligt besök


 

Det var Chrille och han thailändska fru som kom på fika. Chrille fanns i stallet hos oss för mer än 40 år sen, då hans pappa och farbror hade häst i träning hos Berra.


Senare på e.m. blev det promenad med hundarna. Under den värmebölja som varit har hundarna knappt fått en enda promenad, men dom har varit med ute på tomten i stället, då kan dom ligga i skugga om dom vill eller busa och leka med varandra.


Vi hann lagom hem så kom en regnskur, men den var inte så långvarig, det ska visst komma mer i morgon, det ser jag fram emot, för det är otroligt torrt nu och ska vi få nån enda svamp i skogen så är det nödvändigt med regn.


Tittade på Lotta på Liseberg, trevliga gäster den här gången. I reklampauser och andra pauser under dan, så spelar jag WF, har en 10-15 spel som jag håller igång. Har egentligen inte tid med det, men det är skoj och ska väl också ge lite hjärngympa.

Nu väntar sängen. Ses i morn!   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards