Alla inlägg under juli 2014

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2014 09:02

 

Som jag har letat efter en fjäril att fotografera i sommar, när jag äntligen såg flera stycken små blåa saker i skogen igår när jag plockade blåbär, så hade jag bara mobilen att fota med och bilden blev ju allt annat än bra.


 

Men så kom jag på att jag har några prydnadsfjärilar, så dom får hjälpa upp temat fjäril.

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2014 08:59

 

Den gamla stolen är inte bara bortglömd, den är även övervuxen av irisens långa blad.


Av Kicki Fredlund - 26 juli 2014 08:55

   

Jag brukar nyttja diverse olika kärl för att sätta blommor i, men i år har det inte blivit i så mänga.

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2014 08:50

 

Jag tror bestämt att den här gamla antika trädgårdsstolen blivit bortglömd. Jag började ju skrapa den förra sommaren, för att måla om den, men har inte kommit längre än så här.

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2014 07:27

Idag blir Jolly 10 år. Vem kunde tro att hon skulle uppnå, den för boxer ganska höga åldern.


Hennes första 3-4 år var ju kantade av ideliga veterinärbesök och operationer.


 

Grå har hon blivit, men annars är hon pigg och kry. Nu ligger hon och tar igen sig på altanen.

Jag var ute redan klockan 6 på skogspromenad. med hundarna 


Jag tänkte att det skulle gå när det inte hunnit bli så varmt än, men Skorpan och Triss blev jätteflåsiga och hoppade omgående i badbaljan när vi kom hem.


 

Här är Jolly 16 månader, hon hade verkligen en vacker gul färg.

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2014 17:00

 

Trots att jag vattnar lönnen dagligen så slokar den när eftermiddagen kommer. Dags att ge den dagens skvätt.

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2014 15:26

Värmen börjar bli olidlig. Det är ju hemst att man inte kan vara utomhus, när det borde vara att man är ute hela dagarna nu när det är sommar.


 

Nåt så otroligt med med björkfrön som dalar ner överallt, jag sopar av altangolv och bord flera gånger om dan, men det ser ut så här iaf. Även inomhus dessvärre.


 

"Men matte det här vattnet kan jag varken dricka eller bada i".  Fullt med frön i vattnet.


                    

Jättekul tycker Maya när nytt vatten fylls på.


   

Nu är det min tur tycker Triss, som kliver i baljan för att dricka i stället för att stå utanför och dricka.


Av Kicki Fredlund - 25 juli 2014 13:23

I morse bestämde jag mig för att åka till skogen och plocka lite blåbär innan det blev för varmt, så jag åkte direkt efter frukost. Då var det redan 21 grader.


 

Hinken står och väntar på att bli fylld med blåbär, men värmen var redan efter en timme så besvärande att jag åkte hem igen med bara lite i hinken.


     

Men jag plockade fram mobilen och tog några bilder på vår fina skogsnatur..


 

Men det finns annat som är mindre fint i skogen, sönderkörda stigar, till ännu fulare kalhyggen.


 

När jag kom hem rensade jag bären medan jag lyssnade på en bok. Kaffe med rån heter den, handlar om ett gäng gamlingar på ålderdomshem som beslutar sig för att göra stötar som dom kan få fängelse för. För på fängelse får internerna bättre mat och vård än på servicehus...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards