Alla inlägg den 13 maj 2023

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2023 14:38

I den härliga värmen som är just nu, 20 grader på dagen, så borde man få en hel del uträttat i trädgården.


Tyvärr blir det väldigt lite gjort, speciellt som jag inte får lyfta tungt eller ta i på annat sätt.


 

Igår fick vi i alla fall på plasten på det lilla växthuset. Nu gäller det bara att få ut tomatplantorna.

 

De vissna perennerna är borttagna, men ack så mycket ogräs kvar att rensa bort.

 

 

I kryddlådan växer i ändå gräslöken som den ska.

 

Idag har jag satt potatis, det blev bara tre små rader.


Har en påse sättlök, som jag ska peta ner i den ena pallkragen. I övrigt hoppar jag nog över alla grönsaker i år.


Jag har just kommit hem efter en promenad med hundarna till sjön.


 

Det är inte alla båtarna som mår bra.

 

 

Hundarna skrotade i lugn och ro till en början..

 

 

Men plötsligt får Maya syn på något på vägen och båda hundarna försvann som en avlöning. Men tackolov vände de när jag ropade, innan de kommit ända fram till vägen.

 

 

Då var de  flåsiga och svalkade sig i ganska orent vatten fyllt av ruttna löv.


Eftersom det var folk vid badplatsen, så vände jag och gick tillbaka mot slogboden.

 

Där fanns Hugo, som var orsaken till att hundarna sprang mot vägen. Att han blev utskälld av Maya och Onyx tog han med ro.

 

Svamprisotto med kyckling blev dagens middag. Hade stekt en majskyckling i lergryta igår, så det blev resterna efter den till riset idag.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards