Alla inlägg den 10 maj 2023

Av Kicki Fredlund - 10 maj 2023 09:50

I förrgår, måndag, var jag in till affären där jag köpt den nya mobilen för att få lite hjälp med apparna och e-posten.


Jag kommer inte längre åt min e-post på Telia, inte på datorn heller. Den hjälpen kunde jag inte få, måste vända mig till Telia direkt, vilket gick så där kan man lugnt säga.


Men jag fick hjälp att öppna en ny e-postadress, så nu är min nya adress ik.fredlund(snabela)gmail.com


Kom heller inte åt varken bank-id eller swish. Alltså gå till banken, men de hade precis stängt, på måndagar var det öppet mellan kl10 och 12!!


Men banken i Säter öppnade kl 14, så det blev till att åka dit. Passade på att äta en hamburgare på grillen. Snacka om att allt blivit dyrt 115kr för en burgare med dricka till.


På väg till Säter så stannade vi i Tjärnan och gick med hundarna.


Maya letar godis i barken.


    

Nu har avverkningen kommit fram till platsen där vi brukar sitta och fika när vi spårar med hundarna.

 

 

Sköna varma dagar nu, så vi sitter gärna ute på altanen och fikar.

 

Igår, tisdag, så var vi åter till Hedemora. Berra hade läkartid på VC kl 10. Han har så grymt ont i sin högra axel, samma syndrom som jag har i min axel.


Läkaren skickade remiss till röntgen i Avesta, han ville inte ge nån kortisonspruta förrän han sett röntgenresultatet.


Han bad att få ta fram mina senaste röntgenbilder på mina höfter och visade dem för mig. Läkaren rådde mig på det bestämdaste att jag skulle operera ffa den vänstra höften. Men jag vill inte (än).


   

Hundarna fick sin promenad även i går i Tjärnan. Onyx ser ju lite galen ut när hon kommer farande. Det är så otroligt mycket spring i benen på henne.

 

 

Jag fotade av ett recept ur en veckotidning när jag var på lasarettet förra veckan.

 

 

Soppan, som vi åt igår blev jättegod. Jag uteslöt toppingen, men mixade den så den blev slät och fyllig.

 

Idag onsdag, har jag varit ute klädd i linne och schorts och räfsat lite i rabatten. Det var 10 grader varmt redan innan klockan var 8. Nån timme senare 15 grader.


Jag vill gräva grönsakslandet och sätta potatis, men jag får ju absolut inte lyfta tungt på minst en månad, fick lite bannor igår av en sjuksköterska som jag pratade med på telefon.


Berra får lyfta in hundarna i bilen, tills jag får börja lyfta igen.


 

Han får även bära mina dahlior ut och in på altanen.

 

 

Igår skolade jag några ynkliga tagetesplantor. Mina sådda sommarblommor har gått helt på skit i år, de flesta har dött innan det ens har blivit dags att skola dem.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards