Direktlänk till inlägg 27 augusti 2023

Inofficiell utställning i Norberg.

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2023 10:17

Igår åkte jag till den inofficiella utställningen i Norberg med Maya.


Man träffar alltid folk som inte bor så långt härifrån på den utställningen.


 

Bl.a var Stig-Ove där med söta Blenda, det var hennes första besök på en utställning.

 

 

Inger var där med sin valp, som hon har hos en fodervärd. Han fick HP och blev BIR i sin valpklass.

 

 

Joanna kom med 10-årig systerdotter, som deltog i barn med hund. Att Joanna satte upp sitt tält kom väl till pass när det kom en kraftig regnskur när BIS-finalerna pågick.

 

Annars var det turligt nog uppehåll i övrigt hela dagen, trots molnen och alla hot om regn.


 

Domare var trevliga Elisabeth Spillman. Jag har garderat mig med stövlar i det våta gräset.

 

   

Som vanligt vill Maya helst gå med nosen i backen hela tiden.

 

 

Stig-Oves Blenda blev Bäst i Rasen medan Maya blev Bästa veteran. Ingers barnbarn Malena fotade åt mig.

 

Jag stannade kvar till finalen med Maya, men det var det tydligen inte många med BIR-veteraner som gjort, för det var bara Maya och en liten pomeranian som var kvar.


Maya blev BIS-veteran för Moa Persson som dömde den klassen.


Jag fick gå två vändor till bilen för att få med mig allt som vi vunnit. Förutom rosetterna så fick jag två påsar hundmat och en Stekhäll Muurikka, jag som inte ens kan grilla.


Om jag säger att jag var mörbultad efter skogsvurpan dan innan, så var det ingen överdrift.


Det gjorde ont som sjutton varje gång jag satte mig eller reste mig ur stolen, men annars gick det ganska bra.


Idag syns blåmärkena ännu mer och revbenet är väl det som smärtar mest.


Nästa utställning för vår del blir i Högbo 9 september, kanske även Gimo dan efter.



 
 
Anki

Anki

27 augusti 2023 17:58

Du är en riktig tuffing Kicki! Grattis till framgångarna med Maya!
Förstår att du känner dig mörbultad ... ta det lite lugnt nu!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 augusti 2023 18:21

Nån tuffing är jag då inte, men ibland finns inga alternativ.
Tack för grattis! Maya fortsätter att leverera, även om det var bara en inoff. den här gången.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards