Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Trädgårdsjobb

Av Kicki Fredlund - 27 april 2015 13:23

Ett underbart väder att vara ute och rensa i trädgården. Inte för varmt inte för blåsigt.


Jag tar korta stunder så ofta jag orkar.


 

Det grönskar fort nu


 

Jag rensar och rensar, det har varit hur mycket ogräs som helst, sakta men säkert kommer det mesta bort.


 

Vissa växter har inte klarat vintern. Tyvärr gäller det lavendeln, som jag blir tvungen att gräva upp och köpa nya plantor.


 

Citrontimjan såg eländig ut nyss, men håller på att hämta sig.


 

Vintergrönan blommar bland vissna blad.


 

Lite gulsippor har just börjat blomma.


   

Vad du gör, så plantera ALDRIG dilltörel i en rabatt. Nån jävligare växt har jag aldrig varit med om.

Den sprider sig som en löpeld. Den dyker upp överallt. Rötterna går antingen på djupet, eller i revor som har nya skott utefter hela revan.


 

Jolly lullar med mig ute. Jag låter hundarna vara med en och en eller två och två, men aldrig alla fyra på en gång. Vi har ju inga staket på baksidan och jag kan inte ha ögonen på alla på en gång.


 

Ofta ligger hon bara på nån solig fläck.


 

Det här är ganska trist. Grannens katter har rivit ner hönsnätet (på flera ställen), för att kunna komma in under altanen och huset där dom bestämt sig för att ha sin toalett.


 
 
Ingen bild

Raija

27 april 2015 15:42

Jag har också dilltörel, men på ett ställe där det inte gör något om den förökar sig och det går inte så fort.

Inte bra med att katterna hittat en bra toalett :-( . Vår granne fick sätta nätdörr in till hans vedbod där det var stampat jordgolv för våra katter tyckte det var perfekt ställe att uträtta sin behov på.

Kicki Fredlund

28 april 2015 07:05

Ja, om man ska ha dillrörel så är det nog lugnast att där inte finns andra blommor där.
Det som är mest trist med att katterna använder vår tomt till toa är att hundarna äter skiten och det är det äckligaste jag vet.
Vem vill få en hundpuss efter det?

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

27 april 2015 20:30

Hej, fina Jolly, hon ser så stolt och vacker ut. Skönt att bara kunna lulla runt, så gör Blinka mycket också här på gården. Jag beundrar dig verkligen att du orkar hålla på i trädgården, böjd rygg, stå på knäna, jag skulle inte greja det alls. Men det finns ju pall och hjälpmedel om man nu skulle få för sig att kröka rygg. Men det enda jag letar efter nu är nässlor, har sett pyttesmå men dom är nästan för små att plocka. Nästa vecka är det nog dags för en primörsoppa
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

28 april 2015 07:02

Jag har en pall, som jag står på knä på eller sitter på, den är vändbar. Att gå nedböjd och rensa klarar jag inte alls.
Jag träffar på plockfärdiga brännässlor, men har inte tagit in några(än).
Har plockat de första murklorna, men det var lite tidigt än.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards