Direktlänk till inlägg 26 augusti 2023

Det kunde gått illa.

Av Kicki Fredlund - 26 augusti 2023 18:55

Igår tog jag hundarna med mig till skog där jag vet att det brukar finnas kantareller.


      

Det var ganska gott om dom, men lite eländig terräng att gå i. Blött och halt.


Jag hade mobilen i svampkorgen med högtalare på. Pratade med Gabriella i mer än en timme, när hon körde hem från Upplands Väsby.


Jag sa vid ett tillfälle till Gabbi att hon kanske skulle få vara med om att jag ramlade.


Inte långt efter det, så var det precis det jag gjorde. Jag skulle sträcka mig efter några svampar som växte ganska nära en kant.


Där stöp jag raklång ned för den ca 1 m höga kanten. Aj, aj, aj! ligger jag och stönar, nära att kräkas eller svimma, det gjorde så jävla ont.


"Har du brutit något" undrar Gabbi i luren. Nej tack o lov inte, men jag hade landat på en sten, så hela vänstra sidan hade jag slagit i från nacken ner till knät. Huvudet slog också i backen så kepsen flög, men där var tack o lov ingen sten.


När jag väl kom upp på knä, så fick jag plocka upp all svamp som låg utspilld över slänten där jag stupat.


När jag kom hem så konstaterade jag blåmärken på benet (lårkaka), över ett revben och hade slagit i mellangärdet som faktiskt gjorde mest ont, även axeln och utsidan på biseps hade jag slagit i.


 

När jag kom hem såg jag också att armbandsklockans spänne hade åkt in en bit i handleden.


Natten blev lite jobbig, för jag kunde omöjligt ligga på vänster sida.


Idag har jag varit på inofficiell utställning i Norberg, men det tar jag i morgon.


 
 
Ingrid

Ingrid

27 augusti 2023 08:28

Oj, oj! Kicki så du olyckades! Hoppas att skadorna läker bra och att utställningen gick bra den också.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

27 augusti 2023 09:24

Ja, det blev en smärtsam "luftfärd", men inget som inte snart är bra igen. Även om jag just nu känner mig som "en överkörd resväska".
Kram

 
Anki

Anki

27 augusti 2023 17:54

Men Kicki! Aj så ont det ser ut, men jag antar att de andra skadorna gör minst lika ont!
Vilken otur, men tur ändå att det inte blev värre!
Krya på dig!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 augusti 2023 18:23

Handleden gör inte ont alls, värre är det med revben, mellangärdet och benet.
Men det kommer ju att vara övergående.
Tack!
Kram

 
paula

paula

30 augusti 2023 00:14

Nämen fy, nu får du börja akta dig i terrängen, du kan ju både stuka och bryta benen av dig! Jag är numera feg, fast jag går ju inte heller i riktig skogsterräng, o lika bra det! Snälla var rädd om dig/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

30 augusti 2023 09:25

Om du bara visste hur försiktigt jag smyger fram i skogen nu för tiden för att inte trilla omkull.
Men jag kan ju inte avstå helt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards