Direktlänk till inlägg 20 augusti 2023

Hundutställning m.m.

Av Kicki Fredlund - 20 augusti 2023 16:49

Det har hänt en del sen jag skrev senast, som var Berras födelsedag.


På fredag kväll kom Joanna en snabbis, för hon skulle ut och jobba natt.


 

Vi tog lite kort på valpen, som kanske kommer att heta Prince Hero efter en av våra tidigare ägda hästar.

Naturligtvis klippte Joanna klorna på honom.


 

Vi hann med en snabbfika, innan Joanna skulle iväg igen för nattjobb.

 

Dan innan, som var Berras födelsedag kom Lena.

 

 

 Vi tog en en fika på altanen i soligt och varmt väder, sen åkte Lena och jag till skogen och plockade blåbär.

 

Maya var ju också med till skogen, när jag kom hem badade jag henne inför utställningen. Hon fäller fortfarande massor av hår.


Igår, lördag, åkte jag hemifrån redan kl6 på morgonen. Utställningen, som skulle varit på Ekängens IP i Eskilstuna, blev i sista stund flyttad till Gröndals motorstadion, p.g.a översvämmade planer på idrottsplatsen.


Jag behövde bara åka till Skinnskatteberg där jag träffade Joanna 7.30 när hon slutade jobba efter sitt nattskift.


Sen åkte vi med Anette till E-tuna.


Det fungerade bra, även om det var lite trångt att ha utställningen på speedwaybanan.


 

Juniorklass hanar.

 

Det var många som höjde lite på ögonbrynen åt domaren sätt att döma. Han var väldigt snabb, för att inte säga nonchalant. Gav otroligt många VG i början, jag tror det var 11 VG på de 18 första hundarna.


Han var från Kroatien, hette Nicola Smolic.


 

Han gav för det mesta ganska knapphändiga kritiker. Jag kan ju inte klaga på Mayas resultat, men det var första gången jag ställt ut för en domare som knappt petat på hunden. Lite svårt att läsa kritiken för alla förkortningar. Förutom bästa veteran så blev hon 3:a bästa tik.

 

Han tittade på Mayas huvud framifrån, så strök han henne över ryggen en gång. 


Stor skillnad mot svenska domare, som ibland knappt får plats med all text på kritiklappen.


På väg hem från E-tuna så stannade jag i Skinnskatteberg och tittade på Joannas valpar, som hunnit bli 8 veckor.


   

Samba håller koll på valparna som trängs i vattenskålen.

 

 

Denna lilla miniminitjej var vansinnigt söt. Hon var knappt större än min ensamvalp här hemma som är en månad yngre.

 

 

Här passar valparna på att ta en sista slurk av mamma Inez, som skulle flytta till sitt hem igen på kvällen.

 

Jag gjorde ytterligare ett stopp på vägen hem, när jag stannade till och snabbgrattade Inger som fyllde 87 år. Hon och hennes familj satt ute i paviljongen och jag blev bjuden på tårta.


Idag kom Peter, Elvira och Ville och grattade Berra med sin närvaro. De kom mitt på dan, så jag fixade lite lunch i form av pasta och korv stroganoff,


 

I morse gjorde jag vaniljhorn och en hallonkaka, så vi hade något till kaffet efter maten.

 


 
 
Ingrid

Ingrid

20 augusti 2023 22:16

Så roligt att det gick så bra för Maya, även om du inte gillade domaren. Så söta alla valparna är.
Och du är duktig och bakar och står i!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

21 augusti 2023 13:13

Maya är en väldigt fin veteran, för hon är så väl bibehållen för sina 9,5 år.
Så värst duktig är jag inte, bakar bara sånt som går fort och är lättbakat, utom när jag är utan bullar, för de tar ju lite mer tid.
Kommer på att jag måste baka just bullar snart nog för det är den sista påsen som ligger i frysen.
Kram

 
Anki

Anki

21 augusti 2023 07:49

Vilken konstig domare! Grattis - han gillade tydligen Maya i alla fall! :)
Prins Hero är ju ett jättefint namn ... så söt!! De andra valparna också .. speciellt minivalpen :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

21 augusti 2023 13:10

Ja, den domaren var lite annorlunda mot våra svenska och nordiska domare.
Alltså den lilla minivalpen var så otroligt söt, som en liten leksakshund.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards