Direktlänk till inlägg 14 mars 2023

Fotvård och tandläkaren.

Av Kicki Fredlund - 14 mars 2023 17:56

Men det är inte jag som fått fotvården, utan Berra. Även tandläkaren gällde Berra. Jag lyckades få en återbudstid redan idag, när jag ringde till Folktandvården i morse.


Jag bakade bullar på morgonen, som precis hann bli klara innan vi skulle åka till Säter. Jag hann med att hänga en maskin handdukar också.


Men det märks att jag inte hämtat mig helt än, för jag blir så trött av minsta lilla. T.ex att dammsuga, det får jag ta i flera omgångar innan jag blir klar.


 

Medan Berra var hos tandläkaren så promenerade jag med hundarna längs sjön Ljustern.

 

   

Flera hundra meter ute på isen går en människa som hundarna lyckades få syn på och de brände iväg med en väldig fart ut mot personen.


Som tur var sprang de inte hela vägen dit, men ändå en betydligt längre bit än vad jag ville, innan de löd och kom tillbaka på min vissling.


I Säter passade jag på att köpa färdigmat på GoFood. Jag har aldrig gjort det tidigare, men kommer nog göra det igen. 60 kr/portion och många rätter att välja på. 


Jag köpte stekt fläsk med löksås åt oss, som vi åt när Berras bedövning släppt, han hade fått en tand utdragen.


 

Igår fick Berra fotvård i en hel timme av Angelika.

 

Jag har aldrig fått pedikyr, men det såg väldigt skönt ut så jag beställde tid åt mig och ska dit i slutet av månaden.



 
 
Ingrid

Ingrid

14 mars 2023 22:33

Fotvård är det inte några problem att få här på ön, men det är värre med tandvård. Här får folk åka till Stockholm där det är överetablering av tandläkare medan vi inte kan få någon vård alls.
Jag var och fick fotvård för några månader sedan och visst är det väldigt skönt att kosta på sig det någon gång. Fotvård har vi både medicinsk och vanlig på flera ställen här i samhället.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 mars 2023 14:57

Det är en god vän som startat medicinsk fotvård, så det var hos henne Berra var igår.
Det är omöjligt att komma till tandläkare här också, om det inte är akut, jag har försökt i flera år.
Ha en fin vecka du också!
Här är strålande sol och ett par plusgrader idag.
Kram

 
Anki

Anki

15 mars 2023 08:53

tandvård är ju inte så rolig men nödvändig ... inte kul att dra ut en tand, men jag hoppas Berra mår bra.
Fotvård är såå skönt ... fotmassagen på slutet är det bästa :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

15 mars 2023 14:54

Berra hade en lös tand som irriterade, den tog dom bort.
Jag har försökt komma till tandhygienisten i flera år utan att lyckas.
Jag ser fram emot att få fötterna omhändertagna.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards