Alla inlägg den 2 mars 2023

Av Kicki Fredlund - 2 mars 2023 09:49

Det var ju igår det var 1 mars, men inlägget handlar om gårdagen.


Fortfarande får jag inget gjort, dammsög ena dagen, torkade golven nästa (vilket var i går), annars ingenting.


Har snart lagt klart ytterligare ett av Cissis pussel. Lyssnar på den ena ljudboken efter den andra.


Senast I vikens mörker och Ur skogens djup, båda avv Cristina Andersson. Inga nagelbitare precis, men förströelse för stunden. Det var länge sen jag hittade en bok med aha-upplevelse.


Vädret har varit toppenskönt på dagarna och promenaderna med hundarna sköna, om än tröttsamma eftersom orken blir sämre och sämre.


 

Det var för halt för sparken där det var plogat, så det blev promenad i skoterspåren i stället.

 

 

Jag förstår, av att sparken står annorlunda uppställd än hur jag ställer den, att den lånas. Här såg jag även spår av den på isen. Det gör mig ingenting så länge den ställs tillbaka mot slogboden.

 

   

Det rykte fortfarande i grillen och en lämnad korv låg kvar på gallret. Eftersom ingen människa fanns i området och korven låg kvar efter min promenad på isen så lät jag hundarna få dela på den.

 

   

Hemma i dammen, som nu är helt isfri, simmade änder omkring i solskenet.

 

Jag pratade med Emelie och Ebba på facetime häromdagen. Då berättade Emelie att Ebba bjudit henne på te på sängen en morgon.

 

 

Teet bestod av lösa teblad, men Ebba var nöjd med att ha bjudit mamma på te på sängen. 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards