Alla inlägg den 7 mars 2023

Av Kicki Fredlund - 7 mars 2023 16:30

Idag har vi varit till VC och fått vår 6:e coviddos, plus en spruta i andra armen mot lunginflammation.


I morse kom en kvinna från hemtjänsten och installerade ett larm till Berra. En trygghet när man inte vet när eller om han trillar och jag inte kan hjälpa honom upp.


Att Berras glömska eskalerar är ju lite oroande, men vi får lov att hantera det utifrån hur det är.


Jag får inte mycket gjort om dagarna, för att inte säga att jag inte får nånting gjort. Jag bloggar inte ens.


Men jag är ute med hundarna på isen varje dag, för det mesta med sparken.


 

Pussel lägger jag förstås, men ska snart sluta med det, för det känns som det hör vintern till och nu vill jag ha vår.


Jag har börjat att så lite gurka och tomater, men väntar lite till med att så blomfrön.


       

Några bilder från sparkturerna på isen. Det är ofantligt halt där nu.

 

Kyla har vi fått, -15 grader i morse, men eftermiddagarna är det bara ett par minus.


Elavbrotten fortsätter, man vet aldrig när eller vad som utlöser.


Inget avbrott igår eller förrgår, men två idag, den andra strömavbrottet pågick när vi kom hem från Hedemora, tur att vi bara varit borta nån timme.


Gabriella och jag har börjat gå igenom vilka utställningar vi ska satsa på i år.


Vi börjar i Sundsvall i mitten av april.


Det ska bli spännande att se om Maya, som nu blivit 9 år, håller måttet även i år.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards