Direktlänk till inlägg 22 september 2022

Fina höstdagar!

Av Kicki Fredlund - 22 september 2022 09:01

Nu är det fina höstdagar, så länge nu det varar.


Det är t.o.m lätt att få Berra med sig ut i skogen.


Igår var inget undantag, vi åkte till vår "snälla" skog. Snäll för den är lätt att gå i och snäll för man hittar alltid svamp där. Vi åkte mitt på dagen och var i skogen ganska precis en timme. 


Då är både vi och hundarna ganska nöjda. Ont i höfterna är smällar man får ta.


   

Maya och Onyx alltid nyfikna och alerta.

 

 

Nu börjar trattkantarellerna bli stora.

 

 

Snuskiga Maya hade rullat sig i en rutten svamp, så hela hon stank. Jag fick bada henne direkt när vi kom hem.


 

Vi hjälptes åt att rensa svampen, men karljohansvamparna befattar sig Berra inte med.

 

Efter att vi ätit så vilade jag en stund på soffan, sen orkade jag gå ut och klippa gräset, som skulle varit gjort för flera dagar sen.


Det tog sin modiga timme att klippa både fram och baksida av tomten.


 

Men nu är det gjort och jag slipper klippa den närmaste veckan. Bilden är tagen i morse därav soldiset i kameran.


Det är även lite frost längst till vänster. Det var bara 1,5 grader i morse.


 

Jag plockade in en del blommor i går, innan frosten tar dom.



 
 
Ingrid

Ingrid

22 september 2022 10:46

Nu har vi snart frostnätterna här. +0,9 hade vi som kallast i morse, så jag borde nog göra som du, rädda det som räddas kan.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

22 september 2022 11:02

Det är så tråkigt när nattfrosten kommer tidigt.
Det kunde väl vänta till en bit in i oktober.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

22 september 2022 20:12

Javisst är det härligt väder nu!
Kalle fick sin knöl på benet bortskuren idag och det gick visst bra men den var mer omfattande än de trott först, så det tog ett tag.
Nu pips och suras det väldigt och förlåten blir jag nog inte på en vecka. Men bra att den är borta.
Rally ska det bli på lördag - pust men tur vi fick veterinärtiden innan.
Sådär duktig med gräsmatta o svamp har jag sannerligen inte varit i år, bravo!

Kicki Fredlund

23 september 2022 08:55

Skönt att Kalle blev av med sin knöl.
Du behöver inte vara duktig med gräsmatta och svamp, du är duktig med Kalle istället.
Men jag misstänker att du tar med dig svampen hem om du hittar nån.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards