Direktlänk till inlägg 16 september 2022

Regnskurar.

Av Kicki Fredlund - 16 september 2022 18:07

Det regnade redan på morgonen när jag gick upp, sen har det kommit skurar då och då under dagen.


Efter f.m-fika så åkte vi till Tjärnan med hundarna, svampkorgarna var också med.


Det var ett ovanligt skönt höstväder med ca 12 grader och regnet höll sig borta medan vi var i skogen.


Hundarna pysslade med pinnbus. 


  

Vi hittade en del fina kantareller och även några friska Karl Johan.

 

Efter skogen åkte vi till Hedemora och handlade, det brukar bli handlat en gång i veckan ungefär.


Maten idag blev pannbiff med kantarellsås.


Nu har jag packat och förberett morgondagens utställning.




 
 
paula

paula

17 september 2022 00:15

Hur har det gått för vovven???
Jag gick in en bit i skogen här idag, absolut ingen svampskog men hittade iaf något där ifjol. Kom hem med 2 taggisar, 2 citronisar, 2 smörisar, en kantarell o två trattisar. Haha, de fyllde inte stekpannan...Men alltid något, det viktiga är att komma ut, Daniel gillar ju inte skogen alls för han har gått på gångvägar hela livet och skogen är läskig...Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 september 2022 17:51

Hon är hemma hos ägaren igen, men fy så hemskt det såg ut, jag har fått bilder.
Även det lilla är gott nog när man hittar lite svamp. Jag blev så glad över mina funna kallar.
Lilla stadshunden Daniel.
Kram

 
Anki

Anki

17 september 2022 08:10

Skönt att se att du är OK igen .. hur är det med Onyx?
Grattis till svampskörden!
Här blir det svamputflykt idag med Calle och barnbarnet Charlie ... och kanske även mellanbarnbarnet Ludvig :)
Lycka till på utställningen!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 september 2022 17:48

Ja, det var då för väl att jag slapp vara däckad i flera dagar.
Det är bra med Onyx, om du kanske syftar på hunden som blev ormbiten så är hon hemma hos ägaren igen.
Det var verkligen trevligt att hitta några KJ, som jag dessutom klarade från att bränna vid (jag la dom på torken för säkerhets skull).
Utställningen gick jättebra. Gabriellas Falcon blev bästa hane med cert och cacib och slutade BIM.
Maya blev bästa veteran och 4 bästa tik.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards