Direktlänk till inlägg 21 juli 2022

30 grader varmt! Puh!

Av Kicki Fredlund - 21 juli 2022 11:48

I morse åkte jag iväg med bilen vid 8-tiden, redan då var det 22 grader varmt och värre blev det.


Jag började med att åka till Tjärnan, där jag fick ihop en bärplockare med blåbär innan myggen blev för påträngande.


Sen fortsatte jag till Hedemora och handlade lite på Lidl, för att sen svänga in på OK och tvätta bilen.


Jag hade ett onyttjat tvättkvitto, som skulle gå ut i morgon, så det var ju hög tid att få det gjort så inte tvätten frös inne.


Jag satt ute på altanen i skuggan under tak och rensade mina blåbär.


   

Under tiden svalkade sig hundarna i sin balja.



 
 
paula

paula

21 juli 2022 16:22

Tack o lov blir inte denna värme bestående, fast vi vet ju inget om vad augusti har att bjuda på. Vi har så himla bra med både ett bryggbad och ett "eget" strandbad där hundarna också kan svalka sig. Minst två gånger per dag är vi där och plaskar, annars vore det ju olidligt. Så nu ska ni ha arbetare kring huset ett tag? Vet inte hur lång tid det kan ta att måla hela huset. Har med intresse sett grannarnas hus få nya tak, de höll på i över två veckor med ett enda tak! Glöm inte dricka i värmen, kram på er

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 juli 2022 16:46

Jag går inte ens till sjön, trots att det bara är ca 400 meter dit.
Värmen är fullständigt olidlig just nu.
Dom här killarna jobbar på som bara den. Taket blev klart igår och dom har redan målat framsidan och en påbörjad gavel idag.
Jag är dessvärre dålig på att dricka, men jag tjatar på Berra att han ska dricka mer.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

22 juli 2022 15:44

Så skönt för hundarna att få svalka av sig. Det är lite jobbigt både för folk och fä när det är så varmt.
Ha en skön fredag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

22 juli 2022 18:12

Ja, det var två vidrigt varma dagar. Hundarna kan ju själva bestämma när dom vill gå i baljan och svalka sig.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards