Alla inlägg den 18 juli 2022

Av Kicki Fredlund - 18 juli 2022 15:03

Som vanligt rusar veckorna iväg med en rasande fart. Redan har mer än halva juli också gått.


Eftersom regnet hängde i luften och man inte visste hur dagen skulle bli, så åkte vi till skogen med hundarna redan på f.m


Det duggregnade lite, men med regnjacka på så gjorde det inget.


Vi åkte till annan skog, det börjar bli dags att reka de svampställen som man känner till sen tidigare.


Men samtidigt vill man inte dra iväg så långa bitar med tanke på vad bensinen kostar.


   

Onyx försvinner nästan i blåbärsriset, ett ris som tyvärr saknar blåbär.

 

Men nu var det inte blåbär, utan kantareller som vi skulle plocka.

 

 

Till slut hittade jag ett par platser med svamp, men det var otroligt jobbigt att ta sig dit.


Min kropp är inte alls vad den varit och vad den borde vara. Jag var ostadig på fötterna, så i den mjuka mossan och alla kvistar och annat som skulle forceras, så var det jobbigt och även smärtsamt.


På e.m åkte vi till Säter, jag behövde gå till Apoteket och Berra hade slut på sina tuggummin. Han är lika beroende av dem, som en rökare av sina cigaretter.


Vi passade på att äta lunch i Säter.


Sen har jag fortsatt att klippa/riva mattrasor av gamla slitna påslakan.


Egentligen fattar jag inte varför, eftersom jag inte väver för tillfället. 


Men på nåt vis är det avkopplande att hålla på med tygerna, samtidigt som jag lyssnar på ljudböcker.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards