Alla inlägg den 12 juli 2022

Av Kicki Fredlund - 12 juli 2022 10:54

Betydligt trevligare med 15 grader kl 7 i morse, än de 11 vi haft flera mornar.


Jag har varit ute och vattnat i växthus och krukor. Det är så bra att kunna hämta vattnet till växthuset i dammen, men det blir lite tungt att bära ända upp till krukorna, så det vattnet tar jag inifrån.


Igår höll jag på att missa Berras tid till VC, han skulle till labb för blodprovstagning. Det är Medicinavdelningen i Avesta som vill ha prover tagna. Vi ska dit på fredag.


Vi var i skogen, jag tittade efter blåbär, fick ihop en knapp dl, lagom till dagens morgonfil, men inte mer. Plötsligt kom jag på att Berra skulle vara på lab. kl 2 och nu var kl 1, så det var bara att åka hem med hundarna, byta kläder och åka igen.


 

Hundarna passade på att sola sig medan vi fikade på altanen. Onyx har tappat massor av päls och är nästan helt kal på magen.

 


 

Medan Berra var på VC så gick jag över vägen till demensboendet och var hos Kerstin en halvtimme.


Kerstin var förhållandevis pigg, även om hon inte minns vad jag heter. Hon minns inget annat heller, men det är nog tur för henne att minnet är borta, för annars skulle det vara väldigt deprimerande att bo på ett sånt ställe.


Idag har jag dammsugit och skakat mattorna, kanske torkar jag golven också innan vi åker till skogen och tittar om det kommit några kantareller. Jag har ju märkt att andra redan har plockat.


Men nu först är det dags för fika på altanen.






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards