Direktlänk till inlägg 15 juli 2022

Diamantbröllop!

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2022 20:52

Lite offatbart är det allt att Berra och jag varit gifta i 60 år!


Men idag är dagen då det skett.


Nån speciell dag bev det inte, den har varit som alla andra dagar.


Berra hade tid på Avesta lasarett 10.30 Där träffande vi en AT-läkare, en ung utländsk tjej som var otroligt intresserad av Berras problem och väldigt hjälpsam.


Vi kom därifrån först kl 12.


 

Efter lasarettet tog vi en fika vid Dalahästen.

 

Sen handlade vi i Hedemora på ICA, borde ändå köpa något extra att fira med.


 

Åkte vidare till Tjärnan och gick med hundarna.

 

 

 

Hade svampkorgen med och kors så mycket kantareller som poppat upp tack vare regnandet.

 

Sist vi gick här syntes inga kantareller alls.


 

Det visade sig vara drygt 4 liter när de var rensade .

 

 

Vi åt varsin räkbakelse, som inhandlats på ICA, ett glas vitt vin till det så var bröllopsdagen färdigfirad.

 

   

Ett litet bi tar för sig i dahlian.


 
 
Ingen bild

Yvonne

15 juli 2022 21:20

Wow, nu missade ni ju 11-kaffet!😂
Grattis igen! Ni måste väl ha varit tillsammans i 64 år? Eller?

Kicki Fredlund

15 juli 2022 21:23

Kaffet blev ju lite försenat ;-)
Ja, vi har faktiskt varit tillsammans i ofattbara 64 år!

 
paula

paula

16 juli 2022 00:05

Färdigfirad? med en bakelse? du är rolig du! Där sitter ni bland blommor och blader med gott att äta, och firar 60-årig bröllopsdag.Jag är mållös! Inget av mina 4 äktenskap har varat mer än några få år. Man kan väl säga att ni vuxit ihop! Grattiskram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

16 juli 2022 10:14

Haha! Ja, du vet hur jag är, inte mycket för att fira, varken det ena eller det andra.
Jag har inte talat om för vare sig barn eller barnbarn om diamantbröllopet.
Kram

 
Anki

Anki

16 juli 2022 05:44

60 år ... tänk så lång tid ni haft tillsammans! Grattis en gång till! Räkbakelse och vin är perfekt firning av en sån dag :)
Härlig kantarellskörd! Har bara hittat några enstaka på ett ställe - i min närmaste skog är det fortfarande ingen svamp alls - fortfarande väldigt torrt! Bara sand och berg under ... ska kolla en annan skog i dag eller i morgon.
Ha en fin lördag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

16 juli 2022 10:11

Jag är nog ganska förvånad själv att det gått 60 år.

Det verkas bli gott om kantareller här. De vi plockade igår fanns utmed stigarna där vi nästan dagligen går med hundarna.

Hoppas du hittar nya svampmarker.
Ha en skön helg!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

16 juli 2022 23:08

Grattis i efterskott!
Jag har Kerstin o Hassine här så det är ingen ordning alls på mig.
Vi pratade om er i dag i alla fall och de hälsar så mycket.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 juli 2022 08:39

Tack!
Hälsa tillbaka till din syster och svåger!
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

18 augusti 2022 18:04

Ett STORT GRATTIS till Er! Jag håller med Paula. Du är rolig Du? Men det är klart att det är viktigare att plocka svamp än att fira Diamantbröllop! 😂
Det är inte många idag som håller ihop så länge, så känn Er hedrade!
Kramar till Er! 💞💞💞

http://skyttlat.se

Kicki Fredlund

19 augusti 2022 12:35

Eftersom vi var ensamma, så var det inte mycket att fira.
Men visst är vi väl lite unika som varit ihop så länge.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

18 augusti 2022 18:08

Krångel med länken så jag provar med den andra!

http://https://skyttlat.blogspot.com

 
Ingen bild

Skyttlat

18 augusti 2022 18:23

😂 Snacka om demens!
Fick upp inlägget på FB och kollade inte datumet? Inte undra på att länken inte funkade?
Gratulationerna gäller ju fortfarande! 💖

Kicki Fredlund

19 augusti 2022 12:33

Tack! Ja, det var ju en månad sen.

 
Göran

Göran

19 augusti 2022 12:53

64 år! Jo, jag tackar, jag... Det är alltså hela mitt liv då, så gott som. (Fyller 65 i december) Det var sannerligen inte dåligt. Vissa kan inte hålla sams i en minut ens! Så hatten av o grattis!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

19 augusti 2022 18:30

Ja, man var ju rena barnarovet när jag som 13-åring började dejta min blivande man.
Det har runnit mycket vatten under broarna, men finns viljan så löser man det mesta.
Tack för hattlyftet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards