Direktlänk till inlägg 9 juli 2022

Bakade bl.a.

Av Kicki Fredlund - 9 juli 2022 17:43

Eftersom det var slut på bullar i frysen och jag inte ville nöja mig med att göra snabbgjorda kubbar, så började jag baka direkt efter frukost.


Det är en bra tid att baka, då är bullarna gräddade ock klara lagom till 11-kaffet.


Medan bullarna jäste så gjorde jag en rabarberkaka. Det dröjer innan hallonen är mogna, så man får göra kakan efter devisen "man tager vad man haver".


 

Nu var de de sista rabarberna som gick.

 

Det har kommit några regnskurar idag. Jag kunde ändå klippa gräs mellan skurarna, men inte hela tomten. Får ta resten i morgon.


Hundarna blev helt blåsta på promenad idag, dom har fått nöja sig med att busa ute på framsidan.


Annars har det blivit tråkiga, för mig i alla fall, promenader i byn senaste dagarna. Man är ju faktiskt tvungen att hålla igen lite på bilkörningen, med tanke på det hutlösa bensinpriset.


   

Men hundarna är nog rätt nöjda ändå. Onyx har bråttom att springa ut i vattnet när jag släpper lös dem.


Jag har suttit och tagit fram utställningskataloger på datorn. Bl.a Tvååkers tvådagars utställning (igår och idag). Där var det relativt många frallor anmälda, ca 45 st båda dagarna.


Medan det i Alfta, som också hade utställning idag var ynka 6 frallor anmälda. 


Jag och Gabbi skulle varit dit men missade anmälningstiden, då den gick ut mer än en månad innan utställningen. Undrar om det var därför det var så få hundar, säkert fler än jag som missade anmälningstiden.


I morgon åker vi till Skinnskatteberg och träffar Falcon och Ramonas valpar igen.



 
 
Primrose

Primrose

9 juli 2022 20:48

Läs min blogg, jag har bestämt mig för att det blir ingen mer SELFIE för min del. Tiden räcker inte till, det gjorde den inte innan heller så jag vet inte varför jag ens startade en SELFIE! Men inget som säger att den inte fortsätter på något sätt med er andra. Ha det fint Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Kicki Fredlund

10 juli 2022 12:37

Men selfierna är ju över. Det var kul så länge det varade. Kanske startar nån igen och då hänger jag nog på.
Ha det gott!

 
Ingrid

Ingrid

9 juli 2022 21:27

Du är så flitig med bakningen. Jag får väl ta och skärpa till mig lite, för snart kommer Kerstin o Hassine på besök och då vill det till att man har något att bjuda på till kaffet.
Här finns det inget gräs kvar, så någon klippning behöver man inte bekymra sig för.
Lycka till på framtida utställningar.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

10 juli 2022 12:35

Dessvärre är vårt kaffebrödssug för stort för att avstå.
Hälsa till Kerstin och Hassine när de kommer till ön.
Ja, nu hoppas jag att Maya ska fortsätta att gå bra som veteran på utställningarna. Det blir Märsta och Västerås närmast, 23:e och 24:e juli.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards