Direktlänk till inlägg 30 april 2022

Nyklippta och våreldat.

Av Kicki Fredlund - 30 april 2022 10:38

Igår var vi in till Borlänge och det blev ett besök hos frissan.


Så pratade jag med min syster Anita på facetime, som också skulle iväg och klippa sig med Suzanne.


Hundarna fick sin promenad i Tjärnan. Det blåste och var råkallt, graderna lyckades bara komma upp till 9.


Idag är det som tur är ganska vindstilla, så äntligen vågade vi tända vår vårbrasa.


 

Det blev ju väldigt mycket ris och smågrenar från den tuktade sälgen, förutom allt annat torrt som lagts dit.


Men vi får nog tända en brasa till, för jag orkade inte ta reda på alla vissna växter som jag börjat klippa ner.

I många år har jag klagat på bristande ork, det är ingen skillnad i år, svetten rinner och ryggen bråkar, men får vi lite förmiddagskaffe så kan man nog gå ut en stund till.


Valborg kommer inte firas med att titta på nån annans brasa, vi stannar som vanligt hemma och slöar oss genom kvällen



 
 
Ingrid

Ingrid

30 april 2022 11:29

Valborgsfirande blir inte mer upphetsande här heller. Det där med att stå och frysa vid en brasa är ganska överskattat.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

30 april 2022 12:14

När vi bodde i Arkhyttan så brukade grannen, medan de levde, ha en stor brasa, sen åt vi ofta något inne hos dem efter. Men det är många år sen nu och jag står så gärna över eldarna nu för tiden.
Vår brasa var precis lagom stor att passa på.
Ha en skön helg!
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

30 april 2022 13:15

Även om det värker överallt så är det skönt när det blir gjort! Önskar Er en fin Valborg! 🔥💖

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

30 april 2022 15:09

Det värsta är att det inte blir färdigt, för orken tar slut hela tiden.
Ha en fin Valborg du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards