Alla inlägg den 7 april 2022

Av Kicki Fredlund - 7 april 2022 16:31

Det har gått ut gul varning för stort snöfall i södra Dalarna från kl 4 i eftermddag. Klockan är nu halv 5 och det är inte ens mulet ute. Vi vill inte ha mer snö, vi vill ha vår. 


Nätterna är fortfarande så kalla, ca -6 grader, så den snö vi har går långsamt bort, trots plusgrader på dagarna.


Annars då? Jo, jag är sämre i ryggen, igår ställde jag in artrosskolan. De övningar som jag gör där är ju mest för höfter och knän, men jag märker att jag blir sämre i ryggen i stället.


Idag har vi varit till Avesta, Berra hade tid halv 12 för sin sin cellgiftsbehandling, det var klart på 10 minuter. Jag satt kvar i bilen under tiden.


Sen var vi in som snabbast på Hööks, för att träffa Gabriella i ett ärende. Det har varit rea där med anledning av deras ett-årsjubileum. Köpte en leksak till hundarna för 17 kr!


Vi hoppade över vårt f.m.-kaffe idag, då det blev så i skarven, så vi åkte till Hedemora och åt i stället. Eftersom det blev i de flestas lunchtimme vid 12-tiden, så fick vi se hur otroligt mycket folk som äter sin lunch där.


Det var knökfullt vid buffén och vi fick avvakta lite innan vi fick ett ledigt bord.


Efter maten åkte vi till Tjärnan och gick med hundarna, d.v.s Berra gick inte många meter, han har så ont i ryggen och ena benet, troligen ischias är min gissning.


 

Vacker Maya.

 

  

Onyx såg helt vansinnig ut i blicken när hon rusade omkring.


   

Det var mycket spring och bus i snön som ännu var kvar.

 

 

På åkern bortåt Tjärnan är det gott om tranor nu, men bara två svanpar. För nån vecka sen var det massor av svanar.

 

 

Tranorna stördes av att jag stannade bilen för att fota, så de som var närmast vägen lyfte.

 

  

På matstället träffade vi på flera bekanta. Bl.a Tita, hon följer min blogg men kommenterar aldrig.

Det är lite orättvist att en del av våra vänner får reda på så mycket om oss via bloggen, men som själva aldrig ger sig till känna.


Vi som inte ses så ofta nu för tiden, dels p.g.a pandemin så hade jag önskat ett litet livstecken via en kommentar på bloggen (riktat även till dig Marianne).



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards