Alla inlägg den 10 april 2022

Av Kicki Fredlund - 10 april 2022 09:45

Ja, nu känner man sig nästan bokstavligen insnöad.


Det kom ju massor i fredags, men jag tänkte inte gå ut och skotta med min klena rygg. Inte heller nåt för Berra som har en gräslig ischias (troligen) för närvarande.


Men "saved by the bell" för till f.m.-kaffet dök Bengt upp som en räddande ängel och skottade fram till brevlåda och utanför garaget. Den förra snödämpen som vi fick, så var han också hit och skottade snö.


 

I fredags kunde man alltså gå till brevlådan, efter Bengts insats, utan att behöva pulsa i snön.

 

Igår kom det ännu mer snö, men den fick vara kvar utan skottning.


Mer som kom igår, eller snarare fler som kom igår var Peter, Ville och K från Norberg.


Dom kom lagom till förmiddagsfika. K var en trevlig bekantskap, vi pratade massor. Hon hade ett genuint hundintresse (även häst för den delen).


Framåt mitt på dan gick dom tre ut på promenad med Maya, Onyx och Ks flat, medan jag lagade mat, hade turligt nog en fläskytterfilé i kylskåpet.




 

Jag respekterar att K inte ville hamna på bild i min blogg, så det blir bara Ville och Peter vid maten.

 

Idag är det en del sol, hoppas verkligen att den kan smälta undan lite snö, för nu är det för jäkligt mycket, ca 3 dm kom fredag/lördag.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards