Alla inlägg den 3 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 3 januari 2022 12:44

Igår blev jag glatt överraskad när en valpköpare ringde, som var på väg till en skidort i norra Dalarna, och undrade om jag ville se hunden. 


Självklart ville jag träffa både henne och Gösta (Travarens Onion), kullbror till Onyx.


 

Det har varit en del problem för ägarna, som aldrig haft hund tidigare och det visat sig att Gösta inte är så trevlig mot andra hundar.


Släpp ut honom med Maya på tomten sa jag.


Maya uppförde sig exemplariskt, stod stilla på fyra ben och var tyst medan Gösta gjorde utfall och skällde som en galning. En blandning av ilska och rädsla, mest osäkerhet som jag uppfattade det.


Efter en stund släppte jag även ut Onyx. Det var roligt att se hur han plötsligt inte alls vågade mopsa upp sig mot två tikar.


Plötsligt blev han väldigt spak.

 

 

Visade de rätta signalerna i stället för att mucka bråk.

 

Charlotte stannade på en fika innan hon fortsatte sin resa.


Sen började jag laga mat, då Cissi och Martin kom som snabbast. Åt och sov här innan de i morse fortsatte till Borlänge för vidare besök hos Cissis barn och barnbarn.


Cissi, som börjat sy igen, fick massor av tyger, som jag samlat på mig genom åren, både nya och gardiner eller annat som skulle gått till mattrasor.


Jag hade tagit upp och tinat en fransyska på vildsvin från frysen, som vi åt på sen e.m Jag var lite fundersam på resultatet, stekt i ugnen och kryddad med honung och citron, men den blev ganska god.


Det blir inga bilder här på bloggen, för de jag tog på Cissi och Martin, skulle jag nog få skällning för med tanke på vilka duktiga fotografer dom är båda två. Mobilen har börja ge dålig skärpa på bilderna, speciellt de som tas inomhus.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards