Direktlänk till inlägg 29 december 2021

Åter till vardagen

Av Kicki Fredlund - 29 december 2021 19:27

Nu är det bara att gilla läget och vara tillbaka i vardagen efter vår härliga vecka i Trollhättan.


Igår var vi till Hedemora och handlade och hämtade medicin på apoteket.


Vi var också in till Anders, där även Anders och Kerstins barn, Malin och Mårten var.


Jag klippte klorna på Queensi, som just nu bor hos Malin.


Kerstin ligger på lasarettet i Falun, sen hon oturligt ramlat hemma i köket och brutit lårbenshalsen 22 december och opererades dan före julafton.


Så sorgligt, speciellt som hon är så pigg i kroppen och knallar och går mer än de flesta i henne ålder.


Det var skönt att komma ut på sjön igen med hundarna.


   

I måndags tog jag sparken till sjön. Jobbigt att ta sig dit för det var inte sparkföre på vägen dit.

 

 

Idag blev det ingen sparktur, bara en promenad på sjön, det hade snöat lite väl mycket igår.

 


Idag var dom busiga och ville helst bita sig fast i varandras selar.


 
 
Ingen bild

Yvonne

29 december 2021 19:47

Aj då, tråkigt med Kerstin! Håller tummarna för att det går bra för henne.

Kicki Fredlund

29 december 2021 20:13

Kerstin kommer nog till korttidsboendet på VC.

 
Ingrid

Ingrid

30 december 2021 10:13

Så härligt det ser ut när hundarna rusar fram på isen.
Hoppas att det går bra för Kerstin. Det är min stora fasa att jag ska ramla och bryta mig, benskör som jag är. Man får verkligen vara försiktig.
Ha en fin torsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

30 december 2021 11:35

Det är så sorgligt med Kerstin, hon var ju så pigg i kroppen, men väldigt dement.
Ja, du för vara rädd om dig i vinterhalkan.
Önskar dig ett gott slut så har med nån dag kvar av året och Ett Gott Nytt År!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards