Direktlänk till inlägg 7 december 2021

Åh nej!

Av Kicki Fredlund - 7 december 2021 09:57

Nej, men fy fanken så kallt! Minus 20 ute och ynka 14 grader inne.


Det är nackdelen med värmepumpar, dom klarar inte alls av att hålla värmen när det blir så här kallt.


 

Hundarna vet var dom ska hitta den bästa värmen. Men inte ens kaminen kan värma upp så det blir tillräckligt varmt inne.

 

Idag har jag tagit fram ett extra element och satt i hallen, men jag tror att jag ska flytta in det hit till biblioteket i stället, så jag slipper frysa fingrarna av mig när jag sitter vid datorn.


 

Fick ett mess igår från Emelie, det verkar som om Ebba hjälper till i matlagningen.

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

7 december 2021 11:13

Och jag som grämde mig i morse när det bara var 19º i köket. Förr, när det var elavbrott eller krångel med värmen kunde man gå ut i ladugården och rykta kor ett tag så att man blev varm, men nu får man bylta på sig i stället.
Hoppas att kylan ger med sig snart!
Och Ebba är verkligen näpen.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

7 december 2021 12:30

Ja, nog får an bylta på sig, jag har både väst och fleeströja, men skulle behöva mer för att vara riktigt varm.
Det ska ju bli mildare, jag hoppas att det inte dröjer för länge.
Jag ser fram emot när vi ska få träffa Ebba till jul.
Kram

 
Anki

Anki

7 december 2021 12:27

Inte alls roligt att frysa - och nu har ni det kallare än jag ... brrrr!
Vilken söt liten kökspiga som sitter där på bänken!
Hoppas ni får upp värmen snart!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

7 december 2021 12:34

Nä, att gå och frysa inomhus är ingen hit.
Efter 4 timmars eldande i braskaminen så är det nu 18 grader i rummet.
Egentligen får man inte elda den så hårt, men va fasen ska man göra, när det är så kallt?
Ja, visst är hon söt lilla Ebba, men alldeles för långt bort (Göteborg).
Kram

 
paula

paula

7 december 2021 23:34

Händigt när man är liten och ännu inte kutar runt överallt! Broccoli verkar gillas! Usch, jag hade ju nere på 15 inomhus när det var som värst, fy så dåligt jag mådde.Elpriserna nu ska vi ju inte tala om, så glad att jag inte bor kvar i Fberg där jag fick betala eluppvärmningen utöver hyran. Tycker synd om mina grannar som får leva med mycket höjda kostnader nu. Hoppas ni inte blir sjuka nu igen! Åkarbrasor och jympa rekommenderas!Eller kramas, då håller man värmen!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 december 2021 09:04

Nä igår var det hemskt när det var så kallt inne.
Jag blåeldade i kaminen (hårdare än vad man egentligen får), men det tog många timmar innan det var 20 grader i rummet.
Jag har också satt på två element, normalt har jag element på bara i köket, badrummet och groventrén.
Ännu värre nu att behöva ha fler på med de hemska elpriserna.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards