Direktlänk till inlägg 27 september 2021

Vacker höstdag.

Av Kicki Fredlund - 27 september 2021 14:40

 

Nu är det färgprakt i naturen innan kylan kommer och löven trillar av.

 

 

 

Vi var till favoritskogen med hundarna och plockade varsin knökfull korg med trattisar. Det var fíxat på en timme. Det blev ganska svettigt för det var 17 grader varmt och backen jag gick i var egentligen alldeles för krävande för min onda höft.


Nu har jag gräddat tunnpannkakor, som vi just satt i oss med hallonsylt och grädde.


Dags att ta reda på svampskörden. Jag får ta den själv, för det har visat sig att Berra får ont i bröstet av den monotona rörelsen som det är att rensa svamp.



 
 
Ingrid

Ingrid

27 september 2021 15:44

Här har också varit tre härliga dagar på raken nu och det kunde gärna få hålla på ett tag till.
Ett sånt elände att din svamprensare inte kan fullgöra sitt arbete längre. Hoppas att han kryar på sig.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 september 2021 08:26

Berra vill nog rensa, men får inte för mig, han får vila från just det ett tag tills smärtan i bröstmusklerna gett med sig.
Idag verkar vi få regn, typiskt när jag ska vara instruktör i kväll på klubben.
Kram

 
Anki

Anki

28 september 2021 06:56

Verkligen vackra dagar även här - underbart!
Så tråkigt med din onda höft - och trist med Berras problem med smärta också. Ni får ta det lite lugnt med svampplockandet ett tag.
Krya på er!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

28 september 2021 08:22

Höften är extra jäklig den här hösten. Besvär av den har jag haft i ca 15 år, men jag vill vänta med operation så länge det går.
Hundarna ska ju ha sitt så till skogen är vi ju ändå.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

29 september 2021 18:35

Måste bara få berätta om världens lyckligaste Kalle som just kommit hem från Hagen (Eriksberg) och träffat två likasinnade, den ena från Grekland och schäfer med rak rygg, minsann. Nu kommer han att sova gott!

Kicki Fredlund

30 september 2021 09:11

Härligt!
Hagen i Eriksberg är det en annan än Hågahagen?
Om du haft en blogg så hade man kunnat få se mötet också. Jag saknar verkligen din blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards