Alla inlägg den 30 september 2021

Av Kicki Fredlund - 30 september 2021 09:56

Nu är det meningen att människorna själva ska ta ansvar för hur man skyddar sig mot att bli smittad av coronan, eftersom alla tidigare restriktioner släpptes igår.


Lite oroväckande tycker jag nog att det är att plötsligt får det vara hur mycket trängsel som helst på alla ställen.


Lika oroväckande tycker jag att det är att så många nekar att vaccinera sig, speciellt när orsaken ofta inte har ett dugg med att skydda sig själv och andra människor, utan en massa underliga konspirationsteorier.


Jag hoppas att Berra ska få sin tredje dos, nu när de som är över 80 ska prioriteras där.


Annars går dagarna ganska spårlöst förbi. Vi går i skogen och plockar svamp mitt på dan, sen ägnar jag eftermiddagarna till att ta reda på den.


Idag ska Berra träffa sin sjukgymnast igen. Det var ett tag sen nu, för det har varit uppskjutet p.g.a sjukdom.


Senare i e.m ska jag till veterinären med Maya och kolla hennes ena öga, som är rött och tåras, först gissade jag på att hon fått ett myggbett i ögonvrån, men bäst att kolla upp det.


Vi får se hur det blir med skog idag, det ska visst börja regna i e.m och sen verkar det som regnet ska fortsätta en vecka, man kan ju alltid hoppas att SMHI har fel.


   

Onyx och Maya trynar gott intill varandra här nära mig och datorn.

 

Idag fick jag PM från Timrå, där det är utställning den 10 oktober. Jag och Gabriella drar iväg med våra hundar, 28 st frallor var anmälda.


Så, nu är det slut på både inlägget och månaden, för i morgon går vi in i oktober.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards