Alla inlägg den 6 september 2021

Av Kicki Fredlund - 6 september 2021 17:20

Igår hade vi lite bråttom vid spårandet, för jag hade lovat Berra att vi skulle vara hemma till kl 13 när travet började.


Det innebar att jag la mitt eget spår till Onyx, medan Ylwa la ett till Maya.


Jag la även ett spår till Mariannes Zillen.


 

Marianne kommer lite senare än Ylwa och jag, för hon har längre att åka och mer att hinna med hemma innan hon åker.


 

Fika och/eller mellanmål hör också spårandet till.

 

Igår var jag nöjd med både Mayas och Onyx spårande.


Vi kom hem i god tid till travet. Jag lagade mat medan Berra tittade på V75.


 

Det blev vildsvinsbiffar med karl-johansås. Svampen hade jag plockat när vi spårade.

 

Idag åkte vi till skog redan kl 10 och plockade ca 10 liter trattkantareller.


 


Trots den mjuka marken, eller kanske just på grund av den mjuka mossan, så fick jag otroligt ont i höften igen.


Fikade på skogen innan vi åkte hem för att sen fortsatta till Vård Centralen där Berra hade tid hos en sjukgymnast.


 

Bra att träffa en sjukgymnast där Berra fick konkret hjälp med de övningar han ska göra för sin yrsel.

 

Samma övningar ska ju jag göra för min balans.


Nu är svampen rensad och ligger på torken.


I kväll ska jag, för första gången på över ett år, åka till klubben och delta på medlemsmötet. Ska samtidigt posta torkad Karl-Johan, som jag sålt.


 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards