Direktlänk till inlägg 25 juni 2021

Midsommarafton,

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2021 18:14

Midsommaraftonen startade med sol från klarblå himmel. Dessvärre så tog det bara ett par timmar innan molnen tornade upp sig.


Men eftersom ingenting var planerat för vår del, så spelade vädret mindre roll.


Men nu framemot kvällen tittar solen fram igen.


Jag har pratat eller chattat med en del av våra barn och barnbarn. Och glädjande är att vi får besök nästa vecka och veckan efter, för då kommer först Cissi och Marin, sen Emelie och Henric med lilla Ebba.


Idag åkte vi till en annan skog och gick med hundarna.

 

Det är lättare att ta kort på hundarna när dom hoppat upp på nån sten.

 

 

Orsaken till att vi åkte till annan skog var att jag ville kolla hur det såg ut på svampfronten. Och visst, gula kantareller såg jag, men bara pyttesmå, som behöver minst en vecka till för att gå att plocka.

 

 

I växthuset blommar i alla fall tomaterna..

 

 

och paprikan.

 

 

Idag har hundarna ätit gräs som små hästar. Maya har även kräkts upp sin mat.

 

Onyx ser lite trött ut. Jag skulle egentligen ha klippt framsidans gräs idag, men va fasen, det är ju midsommarafton.

 

Ha en fortsatt trevlig helg alla mina bloggläsare!  



 
 
paula

paula

25 juni 2021 23:48

Jag har sett flera rapporter om små knubbiga gulisar. Själv har jag ingen aning om var eventuell svamp växer och inte har jag någon att fråga. Känns inte helt naturligt att ringa på hos grannen o fråga om hon plockar svamp o vill tala om var? Haha, det löser sig nog, o jag kan fixa en höst utan svamp också...Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 juni 2021 08:54

Jo jag har också sett att andra plockat kantareller redan, det var därför jag kollade skogen.
Inte kan du vara utan svamppromenader i höst.
Vi får komma och hämta upp dig om du inte hittar nån lämplig skog, eller lämplig medplockare.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

26 juni 2021 12:01

Så kul att ha besök att se fram mot. Själv väntar jag på syster Kerstin och Hassine. Bosse åker till Åland på torsdag och då kommer de och är husvakter, men ännu har de inte lyckats få några biljetter på färjan. det är inte lätt att ta sig från och till ön den också här tiden.
Hoppas att ni har en fin midsommardag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

26 juni 2021 12:30

Ja, vi ser fram emot att få besök av nära och kära, som vi inte träffat på länge.
Är platserna begränsade på färjorna, eller varför är det svårt att få biljetter?
Varm är det idag, så det är i alla fall fin midsommardag så långt.
Kram

 
Anki

Anki

27 juni 2021 08:15

En bra midsommar hos er ... vår var helt lugn och stilla, tillsammans med 24 flyttkartonger.
Inga kantareller här - alla bra svampställen försvunna efter avverkningarna ...
Ha en bra söndag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 juni 2021 10:18

Den blev som vilken dag som helst, eftersom vi var ensamma.
Visst är det sorgligt att kalhyggena decimerar våra chanser att hitta svamp.
Vi hade massor av bra skog när vi flyttade hit för 13 år sen. Det var en av orsakerna till varför vi flyttade hit.
Det ryker ungefär en skog per år.
Ha en bra söndag du också bland alla flyttkartonger!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards