Alla inlägg den 21 juni 2021

Av Kicki Fredlund - 21 juni 2021 17:46

Idag hade vi planerat att åka till Borlänge och handla lite, eftersom det inte var så varmt.


Jag passade på att ringa frissan för att kolla om hon hade någon klipptid, och vi hade turen att hon hade tid redan kl 11.


Vi lämnade hundarna kvar hemma, för trots att det var svalare idag så blir det ändå varmt att sitta i bilen. Och den här gången skulle även Berra följa med i affärerna, annars brukar han vara kvar hos hundarna i öppen bil.


De större inköpen blev inte av, skulle bl.a titta efter ett nytt bord till altanen.


Men det blev lite smågrejor ändå, på Jula, Rusta och Biltema.


 

Dom här små solcellsgrodorna tänkte jag skulle hålla katterna borta från blomrabatten.

 

 

Otroligt billiga kulspetspennor på Biltema, dessutom sköna att skriva med. Bara drygt en krona styck.

 

 

På samma ställe hittade jag en billig barnpool. Letade efter en för två år sen utan att hitta någon.

Tänkte testa att ha den för små valpar (om det blir några i höst).

 

 

Äntligen en ny termometer till groventrén, där den förra varit trasig länge.

 

Vi både fikade, före frissan, och åt lunch, när vi shoppat klart, på stan. 

 

Hundarna hade varit själva hemma i 5 timmar, det hade tydligen gått bra, huset stod kvar intakt, men vi åkte omgående till skogen så dom fick sin promenad.


 

Berra tog äntligen med sig stavarna och det gick jättebra för honom att gå med dom.


   

Skogsvägen var full av stora vattenpölar efter gårdagens regn, men det bekom knappast hundarna, snarare tvärt om.


 

Jag planterade min inköpta lilja, den har stått länge i sin kruka och väntat på att hamna i jorden.

 

När jag ska fota med min kamera, så har den ofta skiftat om till selfieläge utan att jag märker det.


 

Så jag bjuder på en selfie med mitt nyklippta hår.



Av Kicki Fredlund - 21 juni 2021 17:11

Det var väldigt kvalmigt igår när vi gick vår skogspromenad.


Men det hindrade inte hundarna från att springa tills dom var helt slut.


  

           

På olika sätt skaffade dom sig lite svalka och vila efter alla språngmarscher.


Det växer några träd på en kulle på väg till och från Tjärnan. Jag tycker dom är så fina i dom olika årstiderna.

 

På kvällen blev det ett våldsamt åskoväder med tillhörande regnskurar.


 

Jag tömde 20 mm ur regnmätaren efter gårdagskvällens regnskurar.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards