Alla inlägg den 27 juni 2021

Av Kicki Fredlund - 27 juni 2021 18:37

Jag fick alldeles nyss foton från barnbarnet Felix, som inte bara har tagit ett nytt efternamn, heter nu Wågensand, utan också gift sig idag med sin Kelsey.


Var han fått namnet ifrån vet jag inte, Kelsey hette Bertilsson, så det var ju inte hennes namn.


Jag trodde de skulle gifta sig i juli, samtidigt som Charlie ska döpas, men det skedde alltså idag.


 

Så fina, men en gammaldags mormor hänger upp sig på de trasiga byxorna.



Av Kicki Fredlund - 27 juni 2021 18:15

Eftersom hundarna, p.g.a värmen igår, då blev blåsta på sin skogspromenad, så fick dom en rejälare vända idag. Men spårandet hoppade vi över. 


I stället tvättade jag fönster på övre våningen på morgonen, innan solen kom fram och det blev för varmt.


Från början var det ganska skönt väder idag med ca 21 grader och växlande molnighet, men framåt kvällen har vi nu haft en rejäl regnskur och nu är det 26 grader.


       

Inte så lätt att ta sig upp på en hal trädstam, men efter några försök så stod Maya ganska stadigt

 

   

Onyx var mer intresserad av att bita i en rutten trädgren.

 

 

Vi har ju en klätterhortensia, som är på baksidan av altanen, men den kryper även in mellan staketet.

 

Idag hade Onyx bitit loss flera av de lågt sittande grenarna, så jag var tvungen att dra bort växten nedtill så hon inte kan komma åt den. Klätterhortensian är giftig läste jag mig till.


 

Kejsarvindan, som jag fått av Helena blommar flitigt, tur det för blommorna vissnar ner efter bara nån dags blomning.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards