Direktlänk till inlägg 17 juni 2021

Så var det varmt igen! Allmänningen klippt.

Av Kicki Fredlund - 17 juni 2021 16:45

Puh! 24 grader i skuggan.


Onyx tog det lugnt på altanen medan vi f.m fikade. 


Fikade lite tidigare idag, för jag hade tid på VC igen hos gynekologen på f.m


Vi åkte med hundarna till skogen sen.


Hade tänkt fortsätta till Borlänge för att handla lite, men värmen fick mig på andra tankar. 


I stället gjorde vi en snabbvisit hos Maria. Jag ville se hennes whippetvalp medan den fortfarande var valp.


På 70-talet, innan jag började föda upp boxer så hade jag whippet (hade även en kull) och jag gillar fortfarande rasen trots att den inte har några likheter med trubbnosarna.


    

Kjell, 3 månader gammal, hade en mjukisräv som han gärna sprang till Berra med.

 

 

Hos Maria fanns även myskankor, som för dagen hade 5 ällingar, som bara var några veckor gamla.

 

 

Där fanns även en jättefin rhododendron, till skillnad mot den ynkliga som finns hos oss.

 

 

Idag var den stora traktorn med sitt slåtteraggregat på allmänningen och kapade det otroligt höga gräset. Punktlig, för det brukar slås till midsommar varje år.

 

Jag har oljat några brädor till på altanen + bord och två stolar.

 

 
 
Ingen bild

Hillevi

18 juni 2021 08:57

Fin bild på muskedundret Onyx och Kjell hade Kalle gillat att springa ikapp (han hade förlorat). Så du har haft whippet, det har jag glömt.
Myskankorna med ällingar väcker förstås Spångaminnen.
Tornseglarna viner över stugan och morkullan drar i skymningen och bålgetingarna hittar in i stugan och kräver tålamod för lotsas ut igen. En räv kommer förhoppningsfullt varje dag för lite mat - det får han förstås. En grävling hittade jag död på gräsmattan och fick bära bort i skogen, blev ledsen fast Kalle tyckte ju att det var jättejättekul...
Idag ska det bli 32 grader, hu! Nå, då KAN man inte klippa gräs, basta!

Kicki Fredlund

18 juni 2021 09:20

Du bor då mitt i naturen med din stuga, synd att jag inte kunde komma och hälsa på, då för 5 år sen.

Undrar vad grävlingen dött av? Kul med räven, men mindre kul med getingarna.

När vi flyttade till Arkhyttan 1971 och jag väntade vårt tredje barn, så tyckte jag att jag inte skulle ha en boxer till, utan en mindre krävande ras, så då blev det whippet. Men det stod ju inte på förrän det fanns boxer i familjen igen.

Lite väl varmt när det blir över 24 grader, det är väl också ett gränsfall.
Men du kan ju inte klippa gräs i den värmen, det begriper ju var och en.
Kram på dig!

 
Anki

Anki

19 juni 2021 08:56

Snygg bild på vackra Onyx!
Hade skrivit en lång kommentar som försvann - hopplöst ibland hos dig och andra på Bloggplatsen ...
Mysigt med hundar, oavsett ras, men mitt hjärta klappar extra för de trubbnosiga :)
Ha en fin lördag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

19 juni 2021 09:06

Så himla förargligt det är när en kommentar försvinner innan man skickat den.
Tack för att du skrev på nytt!
Onyx är nog mer söt än vacker tycker jag.
Ha en fin lördag du också. Slit dig inte fördärvad i flytten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards