Direktlänk till inlägg 1 juni 2021

Sommarmånad

Av Kicki Fredlund - 1 juni 2021 17:52

Ja, nu känns det som om det äntligen är sommar. Solen och värmen kom ju sista dagarna i maj och idag när vi gått in i den första sommarmånaden så har det varit fortsatt fint väder. Även om det har blåst kraftigt idag.


Dessvärre kom ingen och hämtade gräsklipparen idag, trots löfte, så fortfarande kan jag inte klippa klart gräset.


       

Onyx gillar verkligen att bada i sjön, dit vi gick idag istället för att åka till skogen.

 

 

Idag har jag lyssnat klart på En perfekt storm. Jag hade läst den tidigare, men mindes den bara vagt och eftersom jag tycker att den var bra, så lyssnade jag om den.

 

 

 
 
paula

paula

1 juni 2021 22:56

Tycker ni verkar ha maximal otur med klipparen! Simmar Onyx eller går han på botten? Jag har inte sett Daniel simma, men han är modigare än blinka var på att gå i vattnet. Hoppas ni tar en tur till sundborn på en fika i sommar! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

2 juni 2021 08:53

Ja, fy fasen, gräset växer och växer under tiden.
Ja Onyx simmar om hon hamnar på för djupt vatten, men hon går inte så långt ut frivilligt.
Säkert blir det ett besök i Sundborn när du kommit till rätta i ditt nya boende.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

2 juni 2021 13:18

Det ordnar sig nog med gräset - oväntade blommor kan poppa upp och glädja och hundarna tycker nog om att plöja fram genom det. Å så lite fästingplock på det! :)
Katterna ja, de går ju på övertid de senaste åren o äter matskedssmå portioner 6 gånger om dagen men gillar att jäsa i solen. 20 år är ändå rätt gammalt på hittekatter som börjat så eländigt i bl a 🙀fälla.
Kalle gillar dem i brist på bättre!

Kicki Fredlund

2 juni 2021 17:27

Ja, senkomna humlor har i alla fall gott om maskrosor att kalasa på.
Trodde nog att katterna passerat 18 år med råge. Jag tror nog att Kalle är rätt nöjd med att ha dom som kompisar, även om det är i brist på andra.
Jag har nog haft funderingar på om du inte skulle skaffa en hund till, för visst är det ganska lite med bara en.
Ha det gott i värmen som för ögonblicket är alldeles lagom.

 
Ingrid

Ingrid

2 juni 2021 18:16

Så försmädligt att du inte får någon hjälp med gräsklippare. Det blir inte lätt att ta hand om gräsmattorna om det får fortsätta växa. Hoppas att den där reparatören snart dyker upp.
Så skönt för Onyx att få bada nu när det är varmt!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards