Direktlänk till inlägg 22 juni 2020

Är det inte det ena, så är det andra.

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2020 15:47

Nyligen fick jag ta reda på en burk sylt, som rann över kylskåp och golv, i morse gjorde jag en ny tavla.


Det hade blivit stopp i diskhon, så jag tänkte  fixa det.


 

Det var ju ganska lätt att fixa, men sen kom problemet.


 

Plötsligt började det rinna vatten runt fötterna. Ut med allt ur skåpet och fram med hink och trasor.


Det var ju så klart öppet i kanten när jag tagit bort silen, så vattnet rann vid sidan om och ner i skåpet och allt som fanns där.


Ja,ja, har man inte jobb så skaffar man sig.


När jag var klar med missären i köket så paketerade jag växter, som jag först varit ute och grävt upp för att posta.


Sen klippte jag gräset. Jag blev helt slut, så jag fick dela upp det. Gick in och 11-fikade trots att jag hade mer att klippa.


När vi ätit på e.m så gick jag ut och klippte klart, även framsidan som Berra brukar klippa. Men eftersom hans ryggskott inte har släppt så fick jag ta den biten också.


Jag trodde att vädret skulle bli drägligare idag. Kanske blev det det också, för det har "bara" varit 24 grader och några stackmoln och en del vind.



 
 
Herr Nilsson Fru

Herr Nilsson Fru

22 juni 2020 18:27

Aj då. Händer en sak händer de snart en till. Men du fick bukt med de hela. Hoppa ni haft en fin midsommarhelg.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

22 juni 2020 18:54

Ja, en olycka kommer sällan ensam...
Midsommarhelgen förflöt som vilken dag som helst, eftersom vi inte träffar några människor.
Men vi kunde ju inte klaga på vädret, det var väl bland den varmaste midsommaren genom tiderna.
Kramiz

 
Ingrid

Ingrid

22 juni 2020 22:18

Det är inte lätt att agera rörmokare minsann, men du fick väl ordning på det till slut.
Hoppas Berra kryar på sig snart. Du får hälsa till honom!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

23 juni 2020 09:22

Jag trodde inte att jag skulle lyckas få det tätt, så jag ringde rörmokaren, men dom var totalt uppbokade i två veckor. Så jag fick greja själv tills jag löste det, så nu är det tätt (peppar,peppar...)
Berra är något bättre i ryggskottet.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards