Alla inlägg den 8 juni 2020

Av Kicki Fredlund - 8 juni 2020 17:54

Solen sken i morse, men det blev snart molnigare och även några regnskurar. Det var 9 grader kl 6 när jag gick upp. Hundarna har börjat få så tidiga vanor, men på sommaren har jag inte så svårt att stiga upp.

 

Gårdagens stormvindar var helt borta idag.


För igår var det jobbigt för hundarna i spåren, när det blåste så otroligt. Ändå var alla duktiga och hittade sina apporter, med bara nån enstaka missad.


Idag har det inte blivit mycket gjort för mig.


Jag grävde upp plantor, som jag sålt på Tradera, bl.a närmare 100 plantor med vintergröna (Vinca),

paketerade och postade. Vår brevbärare är juste och tar mina paket som jag lägger i en påse i vår brevlåda, så jag slipper åka ända till Hedemora för att posta.


Trots att det bara var 19 grader, så var det otroligt kvalmigt och varmt när vi gick på vår skogspromenad med hundarna.


 

Vi gick en annan vända idag.

 

  

Lite godisletande i barken, det är Maya som är mest intresserad av det.

 

   

Maya har ålat sig in under mossa för at få lite svalka i värmen.

 

 

För hundarna blev riktigt flåsiga.

 

   

Hundarna hittade gräs, som tydligen smakade väldigt gott, för dom betade som små hästar.

 

Väl hemma igen så var det snabbast  möjligt att komma i baljan för att svalka sig.


   

Baljan kommer väl till pass när det är varmt ute.

 

 

Idag blev det paj på resterna av köttfärssåsen som vi åt till spagetti i går.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards