Alla inlägg den 9 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 9 maj 2020 10:31

Svullnaden i ansiktet på Onyx försvann ju ganska fort, men natten till igår hade hon kräkts flera gånger och maten hon åt igår kräktes hon upp.


I en av spyorna låg något gult gummiaktigt, som definitivt inte var mat. Nåt sattyg har hon satt i sig. Hon åt gräs när hon kom ut och fortsatte att kräkas hela kvällen tills magen var helt tom.


Eftersom hon är liten och pyrig redan innan, så ser hon otroligt mager och eländig ut.


Jag vägde henne i morse och blev nästan förskräckt att hon vägde såå lite 8,5 kg. Hon borde väga runt 10 kg.


 

Lilla sötnöten, nu ligger hon här bredvid mig när jag sitter vid datorn.


Igår var det ju en solig och skön dag, jag fick lite uträttat i trädgården, dessvärre med betoning på lite.


Gårdagens skogspromenad togs i skog nära hemma, mest för jag inte hade så mycket bensin i bilen, så jag ville inte åka så långt.


     

Åter igen blir jag förundrad över hur folk egentligen tänker. Helt nära vägen, jag tog ett av korten intill bilen för att visa hur nära vägen det är, ligger slaktrester av ett vildsvin, dolt under några avskurna grankvistar.


Hundarna var som galna så klart, jag fick ha dom kopplade en lång bit både på bort och tillbakaväg.


   

Ett mossigt vattenhål hittades av hundarna, där dom roade sig en stund.


   

Några andra som roade sig, eller snarare slogs, var tre citronfjärilar. Skulle tro att de båda gula hanarna slogs om den ljusare honan.


Det gick ganska vilt till i luften och det var svårt att hinna få nån bild på dom, men på bilderna har dom hamnat lite närmare marken.


Nu ska vi fika, jag har bakat kubbar och vaniljhorn på morgonen. Sen ska jag ringa och gratta min syster Anita som fyller 83 år idag.


Efter det måste det bli trädgårdspyssel, för imorgon är det visst slut på sol och värme och regn i mängd väntas, eller rent av snö igen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards