Alla inlägg den 29 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 29 maj 2020 12:25

Nu när det är soligt om mornarna, så är det betydligt lättare att vilja ta sig ur sängen. Så trots smärtande lekamen så gick jag upp strax efter kl 6.


Jag bakade kubbar och vaniljhorn direkt efter frukost, så vi hade till f.m-fikat


Vi fick en pingsthälsning från Morris (Travarens Opal) när jag läste det såg jag ytterligare ett meddelande.


Det var Joanna som passerat här halv 12, då hon varit i Säter igen, då satt vi på altanen och fikade. Hon hade lämnat två påsar i brevlådan.


Det var en påse med bullar och en påse med blandat torkat godis till hundarna, hjärta, lever m.m


Jag ringde henne så klart genast och frågade varför hon inte gett sig till känna, men hon hade tyvärr inte tid då hon skulle börja arbeta på e.m. 


 

Bilden som kom från Morris.

 

Det börjar bli varmt nu för hundarna att gå skogspromenad i uppåt 20 grader.

 

Att Triss med ålderns rätt inte gör sig nån brådska är ju inte så konstigt, men t.o.m Onyx tog det lugnare än vanligt på gårdagens promenad.

 

Men att jäklas med Maya kan hon inte låta bli. Här dyker hon på Maya för att bita henne i frambenet.

 

   

Gårdagens mat blev kycklinggryta med currypasta och kokosmjölk, snabblagat, enkelt och gott.


Nu ska jag fortsätta att gräva upp knölklockan ur rabatten.


 

Medan Berra är ute med trimmern och snyggar till under staketet. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards