Alla inlägg den 7 maj 2020

Av Kicki Fredlund - 7 maj 2020 16:28

Så fint väder idag, helst vill jag vara ute och jobba i trädgården. Men dessvärre går det trögt för jag har så jäkla ont i kroppen, ryggen värst, men även i höfter och benen.


 

Sakta framåt går kantningen vid stenkanten.

 


 

Men det är fortfarande en bra bit kvar att skära och rensa.

 

Jag kan också konstatera att det är dags att klippa gräset.


   

På skogspromenaden hade hundarna skoj med att jaga varandra upp och ner i den här gropen. 

 

Onyx är verkligen som en duracellkanin när hon far fram. Det är inte konstigt att jag inte får nåt hull på henne.


Jag tror jag ska försöka räkna ut hur långt hon springer på det varvet som är en kilometer.


Det måste vara minst 5 gånger längre för Onyx, som springer i serpentiner framför mig in och ut i skogen från stigen.


Idag åt vi helt otippat våfflor. Skulle göra pannkaka, men kom på att jag hade ett par paket med våfflor, som nyss gått ut i datum.


Åt dessvärre för många, det var ju så gott, så jag var helt uppkörd i magen när jag linkade fram i skogen med hundarna. Jag linkade ju inte p.g.a magen, utan för att jag hade så ont i ben och rygg.


Känns lite bättre nu sen jag tagit en extra värktablett. 


Jag har sått lite blomfrön på nytt, de jag sådde för en månad sen har levt ett tynade liv och de flesta har dött allt eftersom. Fel jord tro??


Men tomatplantorna ränner i höjden, så jag vet snart inte var jag ska göra av dom. Det är för tidigt att sätta ut dom i växthuset, som för övrigt inte är ihopsatt än.


Nä nu tar jag och kollar nån serie i stället. Gåsmamman kanske , där jag har senaste avsnittet kvar att se.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards