Direktlänk till inlägg 1 maj 2020

Sköna maj välkommen!

Av Kicki Fredlund - 1 maj 2020 09:54

Första maj idag, men så värst skönt är det inte.


Regnigt grått och trist. Idag blir det nog att hålla sig inomhus, fortsätta att titta på serier som The split t.ex eller lyssna på ljudbok medan jag väver en bit till på jeansmattan.


Jag har badat Triss på morgonen, hon fäller kopiösa mängder med hår och det enklaste sättet, även om inte det heller är så enkelt, är att bada henne ofta. Risken är att jag kan få stopp i avloppet.


Igår var det stundtals ganska skönt väder med ca 10 grader och en hel del sol.


Jag gick lite längre med hundarna i skogen och dom busade som vanligt, dom fick ha vattenkontroll när vi kom tillbaka till bilen.


Äldst dricker först, de andra får vänta på sin tur.

 

  

Men vilken grimas hon bjuder på

 

Så blir det Mayas tur

 

 

Sist och även minst blir det Onyx tur att släcka törsten

 

Jag orkade med tre korta vändor med ogräsrensning igår. Idag blir det ingenting sånt p.g.a vädret.


 

Jag är full av arbetsiver när jag plockar fram mina trädgårdsgrejor

 

 

Men ogräset är för jäkligt, så den här biten var vad jag klarat av på ett "pass".

 

Här har en liten gullviva nästlat sig in hos backsippan, jag tror den får sitta kvar (tills vidare i.a.f.)

 

I den här tidiga pionen kan jag se knoppar 

 

  

Fänrikslöjtnanten sprider sig villigt. Undrar om det går att sälja plantor på Tradera? Den har ju ganska sköra rötter så den kanske inte är så lämplig att paketera och posta.

 

 



 
 
Ingrid

Ingrid

1 maj 2020 11:43

Färikshjärta hade jag på Stenstugu också och de spred sig villigt och ar hur fina som helst. Hoppas att ni få en fin första maj. Här ska det regna, men det går dåligt som vanligt.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

1 maj 2020 12:19

Jag fick några plantor Fänrikhjärta när jag parade en tik i Alingsås för många år sedan (min sista boxerkull för övrigt 2008)

Här blir det lika lugnt som vanligt, men kanske nåt gott till middag.
Kram

 
Ingen bild

Gunlög Johansson

1 maj 2020 11:43

Du är flitig du
Kram till er båda

Kicki Fredlund

1 maj 2020 12:15

Jag önskar att jag vore, men nej här görs inte många knop.
Kram tillbaka till dig Gunlög!

 
paula

paula

4 maj 2020 00:45

Jag gillar när växterna gör lite som dom vill, o inte tuktas så mycket. Men det vet du väl redan, vildvuxen o otuktad som jag är. Kul att ni fortsätter med spårträffarna, Daniel har flera kompisar här men vi bara promenerar, vi har inga ledare som kan fixa trevliga andra hundaktiviteter. Men vi trivs bra ändå, men det vore kul att prova nåt. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

4 maj 2020 12:08

Växterna får gärna göra lite som dom vill, men inte ogräset. Kvickrot och maskrosor är en styggelse i rabatterna.
Det är vackert så att du har promenadvänner, det har inte jag och mina hundar, här är det bara söndagsspårandet som är tillsammans med andra.
Hör på radion att ni fått massor av snö idag. Här regnar det bort allt eftersom.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards