Direktlänk till inlägg 14 februari 2019

5-2

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2019 13:02

Idag har vi åter en 5-2dag. Jag hoppas att vi ska hålla i lite längre den här gången.


Kyckling med grönsaker kommer jag nog ha som mat de flesta 5-2dagana. Enkelt att göra och vi tycker båda om det.


Berra har börjat motionera på gåbandet. Han gör det ca 3 minuter tre gånger per dag.


Jag har också börjat gå där, även Triss är intresserad, men hon får sina promenader utomhus.


Maya, som däremot borde gå på bandet för det borde vara skonsamt för henne, vill inte och jag vill inte bråka med henne, så hon slipper.


Jag knallar 1 km per gång och lyssnar på ljudbok samtidigt.


 

Just nu lyssnar jag på den här boken


Från Adlibris kan man läsa detta om handlingen:

Slår man upp ordet "talionsprincipen" får man veta att det är en juridisk grundsats enligt vilken brottslingen tillfogas lika stor skada som den han åstadkommit. Populärt uttryckt i Andra mosebok: "liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot, bränt för bränt, sår för sår, skråma för skråma". Man kanske kan säga att den fortfarande tillämpas som idé: ju grövre brott, desto längre straff. Men för "skuggorna" är fängelse eller böter inte nog. För dem gäller bränt för bränt, sår för sår. Bokstavligen.I Katarina Wennstams nya roman får vi möta en annorlunda sorts brottslingar. De ser sig mer som rättsinstans. Om en man blivit dömd för ett brott, suttit av sitt straff och kommit ut igen, är det inte säkert att skuggorna tycker att han sonat sin skuld till samhället. För om det är en man som misshandlat eller förgripit sig på en kvinna så står de där och väntar på honom, på att få slå till och tillfoga sår för sår, brännmärke för brännmärke, syra för syra. De är starka, snabba och osynliga, och lika snabbt som de dyker upp ur skuggorna försvinner de igen. Det blir Charlotta Lugns uppgift att spåra och gripa dem. Och försvarsadvokat Shirin Sundin ställs inför ett både moraliskt och juridiskt dilemma: vem är offer och vem är förövare i de här fallen? Skuggorna är en fristående fortsättning på Svikaren och Stenhjärtat, en romansvit om brott som begås mitt ibland oss, av oss själva, och där brottslingarna skyddas av allas våra fördomar och förutfattade meningar.

 

Det är milt väder även idag och snön smälter. + 5 grader, men mulet till skillnad mot gårdagens sol.


 
 
Ingrid

Ingrid

14 februari 2019 17:08

Lycka till med 5:2. Jag praktiserar den då och då när valkarna börjar bli besvärande.
Den boken har jag läst och jag har för mig att den var spännande och bra.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 februari 2019 10:30

Jag gillar hennes böcker.
Jag har jättesvårt att kommentera på din blogg, den här gången hittade jag nån sorts "bakväg" via WP.
Kram

 
Ingen bild

Raija

14 februari 2019 17:56

Önskar dig lycka till med metoden att fasta vissa dagar. Jag skulle ha svårt med det och har därför inte ens prövat. Boken lät intressant.

Kicki Fredlund

15 februari 2019 09:45

Det är egentligen inte alls svårt, det är ju bara två dar i veckan. Det gäller bara att bestämma sig. Du gör ju egentligen samma sak dagligen med Viktväktarna.
Boken är bra, vilket jag tycker att alla hennes böcker är. Det handlar alltid om nåt som gäller i dagens samhälle.

 
paula

paula

14 februari 2019 22:47

Ni är så himla duktiga, både med dieter, mat och motion. Önskar jag hade hälften av er viljestyrka. Jag tar alltid den lätta vägenoch blir tyngre, haha, fyndigt va? Att gå på en gåband finns inte, motionscykel lika trist, nä, simma skulle jag vilja! Min finska kompis som nyligen var här, hon går på kallbad, alltså badar i havet två gånger i veckan! Det du! Hoppas ni uppvaktat varandra idag, eller kanske varit lite extra kärleksfulla? Nä det är ni ju alltid...
Kram till er i allafall och trevlig helg

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 februari 2019 09:41

Duktiga, det vetesjutton. Men ibland får man ju sina ryck, så länge det nu varar.
Kärleksfull, jag? Knappast, jag gnällde väl som vanligt om du frågar honom :)
Helgen blir nog innehållsrik, ska vara med vid en väntad valpning (som jag hoppas blir idag) och om det hinns med blir det försenade födelsedagsuppvaktningar i Borlänge och Järbo lördag och söndag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards