Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2019 18:19

Jag hade ju lovat Helena att vara hennes stöd och eventuella hjälpare vid Pysslas valpning.


Samma Pyssla fick ju en enda valp i maj förra året, då jag var med till Strömsholm över en natt.


Den här gången åkte jag hem till Helena kl 9 i går kväll. Tiken hade börjat bli orolig och valpningen verkade att vara nära.


   

Helena sitter ensam i valplådan, medan Pyssla placerat sig på sovrumsgolvet en stund.


 

Precis på slaget 12 när natten gick över till 16:e februari så kom den första valpen.

 

 

Halv tre på morgonen hade antalet ökat till 4 st. Jag tycker dom ser ut som tigrerade kattungar.

 

 

Och när jag åkte hem strax före klockan 7 var hela kullen, på 5 hanar och två tikar, född sen ett par timmar tillbaka.

 

Jag sov ett par timmar, piggnade till i en dusch, sen åkte vi till Borlänge. 

 

 

Barnbarnsbarnet Novalie har ju nyligen fyllt 3 år, så nu kom vi iväg till sist och grattade henne. Och även pappa Tobias, som fyllde för drygt en vecka sen.

 

   

Storebror Eddie (5 år) tröstar lillasyster Tuva när hon var lite lessen.

 

 

7-åriga storasyster Melissa är redan duktig på att byta blöja på minsta syskonet.

 

 

Tuva är, trots bara 5,5 månaders ålder, väldigt försigkommen. Hon tog sig fram över golvet med en väldig fart.

 

 

På väg tillbaka till bilen för att åka hem, så blev vi hindrade både här och där av söndergrävda vägar.

Här fick vi gå en bit bortåt för att runda avspärrningen.

 

 

Då kom vi fram till det här stället, där vi aldrig varit tidigare.

 

   

Där åt vi en rejäl buffé, som avslutades med glass och friterad banan.

 

När vi nu ändå var på resande fot, så stannade vi till en stund hos Stig-Ove och Kristina i Romme. Där fick även hundarna en kortare promenad i isgata.


Bäst jag lägger mig i tid i kväll för i morgon åker vi till Järbo på f.m för att förseningsgratta Elvira.


På eftermiddagen har klubben årsmöte och jag ska hinna med det också.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards