Direktlänk till inlägg 6 februari 2019

Väderväxlingar

Av Kicki Fredlund - 6 februari 2019 08:55

Det skiftar snabbt i vädret nu. Nu har vi -21 grader igen, medan det igår bara var -4.


 

Det snöade ymnigt på gårdagens promenad.

 

 

Jag gick med Triss till sjön, medan Berra tog en kortare tur med Maya utefter vägen.

 

   

Det var jobbigt att ta sig fram på sjön. Trots kyla så kommer vattenslask upp ur fotspåren på isen.

 


Triss har då ingenting emot att det är snöigt och busväder.

 

Inatt har det varit en orolig natt med nästan ingen sömn allt. Det började strax efter att jag somnat, med att Maya var både rädd och förbannad. 


Katterna häromkring har ju börjat med sina serenader och det var slagsmål under vårt hus inatt. Det går ju bra att vara där eftersom det är snöfritt, men Maya blev rädd för oljudet och det tog lång tid innan hon lugnade ner sig, slutade skälla och gick och la sig igen.


Jag har haft en konstig magsmärta hela natten, det började igår. Det känns som om det vore nåt med äggstockarna, för smärtan är densamma som jag hade förr vid ägglossning.


Jag har ringt 1177 på morgonen, sköterskan som jag pratade med tyckte att jag skulle åka in till Falun akut, men jag avvaktar lite och ser hur det utvecklar sig.

 


 
 
Ingrid

Ingrid

6 februari 2019 16:37

Oj, så kallt ni har! Här blev det också, vad jag kallar en kall natt och det innebar -2.
Vänta nu inte för länge med att söka hjälp om magsmärtorna håller i sig. Det är bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.
Krya på dig Kicki!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

7 februari 2019 09:18

Vädret har varit väldigt ombytligt, idag är det bara -2 grader!
Det slutade göra ont under dagen igår och idag känner jag inte alls av det.
Tack för din omtanke!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards