Direktlänk till inlägg 16 november 2017

Falun igen med Triss

Av Kicki Fredlund - 16 november 2017 15:38

I morse åkte vi tidigt, hade tid på Falu Djursjukhus för Triss öga igen.


Nu har jag slutat med både peniccilindroppar, atropin och smärtstillande till henne.


 

Vi hade tid redan strax efter 9.


 

Triss finner sig hur snällt som helst att bli undersökt.

 

 

Såret är nu läkt, men blodkärlen fortsätter vilja gå in mot såret.

 

Nu ska vi ge henne kortisonsalva i ögat i 3 veckor, då har vi ny tid för kontroll.


Eventuellt blir det ultraljud eller CT röntgen för att kolla om det är något som trycker bakom ögat, för ögat buktar ut lite och hon är fortfarande svullen under ögonlocket, och trycket är så varierande på det ögat, mot lika varje mätning på andra ögat.

 

Fortsättning följer...


Vi åkte till Hedemora efter Falun, gick med hundarna också.


Handlade även idag, bl.a på DollarStore.


 

Vi fick gofika hemma hos Kerstin och Anders, där hade det bakats saffransbröd.

 
 
paula

paula

16 november 2017 19:13

Väldigt vad segdraget det blev med det onda ögat. Även om det blir bättre så är det inte hel okej. Min rygg är också så, bättre men inte bra. Har dragit ner rejält på medicinen, nu har jag inte tagit någon på ett dygn. Vill helst bara ta när det är nödvändigt och jag vet att det då hjälper. Men samtidigt börjar man spänna hela kroppen om man har ont och då är det bara att svälja tabletten för så kan man inte ha det. Ska jobba på lördag men det blir inga tunga lyft. Jag ska bara "finlira" bakom kassadisken och underhålla eventuella kunder...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 november 2017 09:55

Ja redan från början sa veterinären att det skulle bli långvarig behandling och många kontroller.

Fy så trist att du har så ont, hoppas verkligen att du både får reda på vad det beror på och att du blir hjälpt.
Kram

 
Astrid

Astrid" title="http://astridla.com]Astrid" target="_blank">astridla.com]Astrid

16 november 2017 19:17

Säger de inte något om grön starr?
Det hade ju dotterns hund
Jag hoppas att det blir bra snart, jobbigt när ens hundar inte mår bra
Ja familjemedlemmar överhuvudtaget

http://www. astridla.com

Kicki Fredlund

17 november 2017 09:50

Nä det är inte starr, det är kollat.
Men jag är lite orolig att det är nåt annat än ögat som är orsaken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards