Alla inlägg den 7 november 2017

Av Kicki Fredlund - 7 november 2017 17:07

Vi åkte ju till Falun halv 9 i morse för att lämna Triss för operation.


 

Till väntrummet tar jag aldrig med mig Triss, hon blir så upprörd av hundarna som sitter där.

 

Vi kom i samspråk med en kille som hade en jämthund som var där på återbesök. Hunden hade skurit upp tassen illa under älgjakten. Hade fått gå med tratt i 4 veckor hitintills.


Troligen nån jävel som slängt nåt vasst i skogen, hundägaren själv trodde det kunde varit taggtråd,


Men när ögonveterinären kollade Triss öga, så visade det sig att hon redan blivit så mycket bättre så vi avvaktar med operation. Ska tillbaka om två veckor, hon har en operationstid då också, om utifall att läkningen inte har fortsatt på önskat vis.


Så vi fortsätter vår medicinering fram till dess. Men dessvärre har jag fått sätta ut Rimadylen, för hon mådde så illa av den och i söndags kväll kräktes hon.


Eftersom vi var hemma igen redan kl 11 så packade vi bilen full och åkte vi till sopstationen och kastade en väldans massa stora kartonger. Rensade ut en del från kontoret uppe igår, där jag har mina lager för Tradera.


Lämnade också in prylar, böcker och hundtidningar till Erikshjälpen.


Handlade, så behöver vi inte göra det i morgon.


I morgon får vi istället kärt besök, då äldste sonen kommer tillsammans med barnbarnet Nicklas.


Thomas är just nu hos Nicklas, men dom kommer som sagt hit och Thomas stannar till söndag, medan Nicklas åker tillbaka till Vallentuna på torsdag.

Av Kicki Fredlund - 7 november 2017 08:24

Nu ska jag strax åka till Falu Djursjukhus, där Triss ska få sitt hornhinnesår skrapat.


Igår var jag också till Falun, då det var dags för mitt halvårsdropp.


På vägen in till Falun gick vi en vända med hundarna först. Det var tur det för när vi åkte hem var det svart ute. Attan vad det mörknar fort nu.


       

Nu är det pinnar igen som gäller för hundarna


Vi stannade till hos Lena i Torsång och fikade och hann prata en stund, men inte så länge för jag skulle vidare till brukshundklubbens månadsmöte.


Mera fika blev det där, då A-C blivit uppflyttad i sin första söktävling med Izo, så hon bjöd på en otroligt god kladdkaka med grädde till.


Jag la ut annons igår på ny plats, om att jag har trattkantareller att sälja. Fick napp på en gång, får väl se hur mycket jag blir av med.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards