Direktlänk till inlägg 5 november 2017

Hästar, hästar och hästar.

Av Kicki Fredlund - 5 november 2017 09:28

Vi fick ju ge oss iväg till helgöppet apotek i Borlänge igår, för att Triss skulle få sitt Rimadyl (som numera är tuggtabletter som smakar lever).


Vi fick f.m-fika hos Stig-Ove på väg in till apoteket.


Efter apoteket svängde vi in till S-O igen, men nu för han skulle följa oss till Joakim Elvings gård i Rommeholen.


 

Trots att vi varit på travet i Romme i mer än 40 år, så har vi aldrig varit till Rommeholen, det är bara nån km till banan. Byggnaden längst bort till vänster är Rommes sekretariat.


   

Hästar fanns det både inne och ute, men mest ute, för det fanns massor av hagar.


   

Jocke var ute och körde en häst när vi kom, men här kommer han tillbaka.


 

Ingen tvekan om vem som äger den här hästbilen.


 

Stalltjejen Sara har hämtat en nordsvensk från hagen, nu var det hans tur att bli körd.


 

På hemvägen blev det stopp i Tjärnan, så hundarna skulle få sin skogstur.


   

Får vi godis nån gång då?


   

Soligt och fint var det långa stunder.


 

Även den här gången gången hade jag glömt att ta med an kasse för att plocka lite lav till julen (innan snön kommer och begraver den).


Nu är det hög till att åka till spårträffen, Berra har laddat fikakorgen och hundarna står vid dörren och väntar.


 
 
Ingen bild

Lena Frick

5 november 2017 11:52

Så mysigt ni haft det. Om ni har vägarna häråt hoppas jag ni säger till :)

Kicki Fredlund

5 november 2017 18:14

Du bor åt fel håll, annars hade vi gärna besökt er oftare, för det är så trevligt när vi ses.

 
Lena

Lena

5 november 2017 12:52

¨Det har funnits Rimadyl tuggtablett med köttsmak i många år, men åt hundar med allergier ska det inte skrivas ut, då vissa kan vara allergiska mot dom, fick jag lära mej av Marianne M för många år sedan

När Malte hade ögonskada, fick han gå kopplad tills den läkt för att inte förvärra skadan... Håller tummarna att allt går bra!

Ha en fin dag i regn & rusk!

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

5 november 2017 18:02

Jag har ju använt Metacam till Jolly alla år (det var billigare).
Koppeltvång kommer inte gälla för Triss, men krage inne för att inte riva sig i ögat efter operationen.
Vi slapp regnet, men grått var det

 
Lena

Lena

5 november 2017 12:54

Tillägg! jag menar vid "Matallergi" ska inte dom smaksatta tas ;)

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

5 november 2017 18:03

Har ingen allergi på Triss (det är Maya som är allergisk, vad det nu är emot?)

 
Skyttlat

Skyttlat

5 november 2017 13:31

Så härligt med hästar!
Saknar den tiden när vi hade hästar, även om det var mycket jobb.
Fina bilder!
Hoppas det går bra på spårandet idag?
Ha det gott och kram! ♥

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

5 november 2017 18:00

Ja, det är nåt visst med hästar ändå, men jag saknar inte att sitta och frysa i en vagn i ur och skur.
Spårandet gick alldeles utmärkt. Lilla Maya är ibland imponerande duktig, det var hon faktiskt idag.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

5 november 2017 14:59

Jag förstår att Berra trivdes med att få klappa om hästarna. Kärleken till dem går nog aldrig över.
Hoppas att Triss öga kommer att bli bättre nu när hon får sin medicin.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

5 november 2017 17:58

Ja, Berra saknar nog hästarna mer än vad jag gör.
Ja nu får man hoppas att ögat läker som det ska.
Kram

 
paula

paula

5 november 2017 17:33

Jag vill också klappa en mjuk hästmule! Ha en skön söndag/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

5 november 2017 17:57

Ja, det förstår jag. Det är inte ofta det blir för vår del heller nu för tiden.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards