Senaste inläggen

Av Kicki Fredlund - Lördag 10 feb 09:54

Inte händer det mycket, det är alltså precis som vanligt.


Kallt hade vi igår med -18 grader.


 

Onyx ligger gärna i knät på Berra

 

 

Annars nära Maya i nån av hundsängarna.

 

  

Det är knappt två veckor kvar till beräknad valpning. Hon är inte speciellt stor, än. Kanske finns det de 4 valparna som sågs på ultraljudet i magen.

 

 

I torsdags var det dags för Berra att åka till dagverksamheten för första gången. Chauffören var väl bekant, det var Tobias ex.svärfar Dan.

 

Jag tror att det blir jättebra, Berra var så nöjd när han kom hem på eftermiddagen.

 

Igår var det "tacksägelsemiddag" på brukshundklubben.


Det var fortfarande kallt mot kvällen -16, så det var inte så skönt att ge sig iväg.


Som vanligt bjöd klubben på en massa god mat från catering.


 

Lax, fläskfilé, potatisgratäng, sallad och plockmat.

 

 

Ost, melon och vindruvor.

 

   

Efterrätt, citronfromage med chokladbit, samt en kaka till kaffet.

 

Idag är det inte lika kallt som igår, "bara" -13, men inne är det ruggigt, så jag ska nog elda i kaminen idag också.

 

 

Av Kicki Fredlund - Måndag 5 feb 09:35

Att det varit några dagar med töväder har ju fört med sig att massor av snö försvunnit, men också att det är total isgata ute.


Nu är det lite kallare igen med mer lagom vintertemperatur på -5 grader.


Att gå promenad md hundarna har varit förenat med livsfara, dels så drar dom ouppfostrat i kopplet, dels har det blåst så kraftigt att men nästan blåst omkull på isgatan.


Igår var det så illa att jag fick vända och gå hem igen redan efter några hundra meter.


Häromdagen provade jag att gå på sjön, men fick ge upp, det var bara för halkigt.


Men hundarna trivs, som fisken i vattnet, oavsett halka eller andra hinder.


 

Maya, som snart fyller 10 år är lite lugnare ute.

 

           

Medan Onyx med gravidmagen far fram som en säl i snön och avslutar med att ruska på sig.

 

 

När man inte kan vara ute så kan man alltid lägga pussel, även om jag tröttnade på det här innan det var klart.

 

Ljudböcker avverkar jag i mängder, jag börjar få svårt att hitta nån ny som är bra, Tips kanske? Spänning, gärna psykologisk spänning.



Av Kicki Fredlund - Onsdag 31 jan 19:04

På grund av den tidiga och snörika vintern så har jag inte varit med hundarna i Tjärnan.


Men idag när jag skulle in till Hedemora och hadla, så tog jag med Maya och Onyx och åkte till Tjärnan först.


   

Skoterspår och skare höll fint att gå på.

 

 

Jag var osäker på om det skulle finnas plats för bilen, men "vår" p-plats var fint plogad och det stod även ett par bilar till där.

 

Jag promenerade utmed vägen sista biten, vägen var halare att gå på än skogen.



Av Kicki Fredlund - Tisdag 30 jan 17:17

Jag började baka bullar och ett par kakor redan direkt efter frukost, för vi skulle få fikagäster till 11-kaffet.


 

Det var Joanna och Gabriella som kom. Tyvärr var Joanna lite i tidsnöd, då hon hade ett inbokat möte på e.m

 

 

Onyx är nu 6 v på väg.

 

 

Som vanligt när Joanna kommer hit, så klipper hon klorna på hundarna. Här är det Maya som får sin pedikyr.

 

 

Sen kom turen till Onyx som i avslappnad stil visar upp sin gravidmage.

 

 

Presenter fick vi också, en så söt liten necessär.

 

 

Hundarna fick varsin klöv. Maya avvaktade länge med att ta sig an sin. 

 

 

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 jan 13:45

Det var lite kyligare i morse igen med -9 grader.


Men med solens hjälp var det sköna -1 grad när jag var ut på en sparktur med hundarna.


 

Vi fick nöja oss att sparka runt i byn, det är alldeles för mycket snö för sparken nån annan stans än på vägen.

 

Men gårdagens dm snö var nyplogad, så det blev perfekt sparkföre.


I morse skottade jag åt hundarna på framsidan och sen till brevlådan och soptunnorna, men strax efter att jag var klar så kom Bengt och skottade framför garaget.


Nu ska jag värma resten av gårdagens kycklinggryta, som vi får äta av idag också.



Av Kicki Fredlund - Torsdag 25 jan 15:06

Nu är det verkligen grått och trist. Ca 0 grader och ganska så slaskigt.

 

Försökte ta sparken till sjön igår, men det var svårt för gruset var framme på vägen och på sjön var det blött och för mycket snö.

 

     

Hundarna busar som vanligt ocg struntar i vad det är för väder.

 

Idag har vi varit in Hedemora och handlat.

 

 

Av Kicki Fredlund - Tisdag 23 jan 12:45

Igår följde Gabbi med till veterinären när Onyx ultraljudades.


   

Jag hade samma morgon sett att nu såg Onyx verkligen dräktig ut.

 

 

Gabriella har redan lagt ut den här bilden på FB, så de som sett den vet att hon är med valpar.

 

Det syntes tydligt 4 foster.

 

Idag går hon in i v6., så nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska gå bra.


Det väldigt milda vädret fortsätter, +3 grader både igår och idag.


Vansinnigt snorhalt ute, så jag vet inte om jag vågar gå ut med hundarna.


   

Det har töat massor på altanen på bara ett dygn.



Av Kicki Fredlund - Måndag 22 jan 09:18

Efter flera dagar med -25 grader, så blev det ett kraftigt omslag i går med - 5 på morgonen och -1 på dan.


Äntligen kom jag och hundarna ut på promenad, d.v.s det blev en sparktur på perfekta vägar för ändamålet.


På sjön kunde vi inte vara, alldeles för mycket snö och vatten som tränger upp.


Idag är det nollgradigt och det har just börjat snöa, stora blöta flingor.


   

Massor av snö på altanen, vackert med sol, men det var -25 när jag fotade för två dagar sen.

 

Det blir inte mycket gjort hemma när det varit så kallt. Jag eldar och eldar i kaminen, har snart ingen ved kvar och vet inte var jag ska få tag i torr ved.

 

 

Annars är det att lyssna på ljudböcker och lägga pussel. Har just gjort klart detta, som jag fick på min födelsedag.

 

Det var ett trevligt, lagom svårt pussel att lägga. Jag hade ingen aning om motivet för kartongen var täckt av omslagspapper, för att jag inte skulle veta.

 

Idag ska jag åka till veterinären och ultraljuda Onyx för att kolla om hon är dräktig. Det är bara att hålla tummarna.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards