Direktlänk till inlägg 6 mars 2024

Q-kullen två veckor.

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.


Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.


Gabriella kom hit lagom till fm.-fika Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så värst bra än, men ack så rörliga de är, speciellt den minsta, han jag flaskmatar.


Jag vägde dem också, de är otroligt olika stora.


 

Grabbarna på Q, eventuella namn Travarens Quite A Boy, Quite A Catch och Quite A Dream


Nr 1 798g  

Nr 2 685 g


 

Nr 3, lilla flaskbarnet med gomspalt, 463 g

 

 

Han är pigg och hungrig i alla fall.

 

 

Onyx är en jättebra mamma och har massor av mjölk till matvraken.

 

 

På promenad med Maya, i rena vårvädret med +5 grader

 

 

Det porlar i dammen.

 

 


 
 
Ingen bild

Hillevi

Torsdag 7 mars 10:28

Så duktig du är! Med sån omsorg blir minstingen stor och fin och bandet till den förstås lite extra, nej mycket extra fötstås. 💟

Kicki Fredlund

Torsdag 7 mars 11:55

Det värsta är att jag kanske mister lillen trots alla mina försök att hjälpa honom att få mat.
Vi får se hur han klarar att äta själv när det blir dags.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards