Alla inlägg den 2 mars 2024

Av Kicki Fredlund - Lördag 2 mars 13:28

Igår fick vi fikabesök av Joanna och hennes 11-åriga systerdotter Enea.


Joanna handlade år mig på vägen hit, hon köpte även en kladdkaka som hon bjöd på till kaffet.


Naturligtvis klippte Joanna klorna på både stora och små hundar.


 

Onyx får klorna klippta i avslappnad stil.

 

     

Även valparna, nu 10 dagar gamla, fick sin manikyr. Kolla Joannas fina frallatröja.

 

 

Joanna hade två valpar med sig, som rastade sig en stund ute på tomten.

 

 

Fika med bullar och kladdkaka.

 

 

Nymatad med mjölkmustasch. Även lilla "flaskbarnet" ökar fint i vikt. Ögonen öppnade han redan på 7:e dygnet.

 

 

När jag satt i stora rummet och matade, så kom nyfiken Maya för att kolla vad jag gjorde.


Idag har vi fått kärt besök från Alingsås, när Felix och Kelsey kom. Det är rockkonsert i Borlänge i två kvällar, så det är orsaken till deras resa. Tyvärr för oss så var Charlie kvar i Alingsås.


Jag hade nyligen köpt en laxsida, så den gjorde jag i ugnen, så Felix och Kelsey åt med oss innan de fortsatte till Borlänge.


När jag har matat minstingen om en stund, så kommer jag att ta en eftermiddagsslummer, för attan så seg i skallen man/jag blir av för lite sömn.


Ändå är valparna hur lugna och fina som helst, de bara äter och sover. Nr 1, den största valpen väger redan över 500 g.


Men att flaskmata varannan timme dygnet runt tar på en gammal människa. Det fanns ju en orsak till att jag redan för två år sen sa att jag inte skulle ha fler valpar.


Att jag sen fick tre hanvalpar när alla mina spekulanter vill ha tikvalp, gör ju inte saken bättre.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards