Alla inlägg den 27 juni 2023

Av Kicki Fredlund - 27 juni 2023 12:10

Det fungerar inte så bra nu med att blogga eller läsa andras bloggar.


Efter starroperationen ser jag som en hök på långt håll, men på nära håll är det betydligt sämre.


Har varit på Dollarstore och köpt glasögon i olika styrkor, otroligt billiga, tre för 20 kr!


Jag har fått be kunderna i affären att tala om för mig vad som står på varulapparna, både på Lidl och Dollarstore.


På långt avstånd behöver jag inga glasögon alls, men på läsavstånd blir det mest förstoringsglas som gäller.


Mest använder jag Berras gamla solglasögon som gör det vilsamt för ögonen.


Jag som såg så bra redan dan efter op., men sen har det strulat, mest med vänster öga, men det är väl bara att se tiden an, så länge jag inte börjar se svarta prickar för ögonen.


Idag åkte vi till Hedemora direkt efter frukost. Var in på Hedemora Kommun och hämtade ut Berras handikapparkeringstillstånd. Det kommer att underlätta när han följer med på utställning för att slippa gå så långt.


 

Det blev en promenad i Tjärnan med hundarna på väg hem från Hedemora. Trots att klockan var bara strax efter 10, så var det redan 24 grader varmt.


 

Det ser inte så kul ut efter skogsgallringen som nyligen är gjord.

 

Vi skulle tvättat bilen i Hedenora, men åter var tvätten stängd p.g.a reparation.


 

Fortfarande väntar blommor på att bli planterade, men jag får varken hantera krukor eller jord p.g.a tyngden.


Illa nog att jag måste bära ut vatten för vattning i små omgångar i taget, då en kanna är tyngre än jag får lyfta. Och detta ska fortsätta i minst två veckor till.


Men att dammsuga, skaka mattor och torka golv hoppas jag är tillåtet, för det har jag gjort uppdelat på igår och idag.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards