Alla inlägg den 23 juni 2023

Av Kicki Fredlund - 23 juni 2023 15:20

Det är ju bara två dagar sedan jag fick båda ögonen starropererade. Redan dan efter, i går alltså, så såg jag helt perfekt både att läsa och se på TV.


Det är ju ganska otroligt, jag har inte sett utan glasögon sen jag började med glasögon när jag var 24-25 år gammal.


I måndags var vi till Avesta. Vi passade på att äta lunch vid Dalahästen.


   

En kaxig kråka försökte stjäla mat från dem som satt ute och åt.

 

   

Det är inte bara inne på restaurangen de har en blandning av gamla möbler. även ute har det gamla tagits tillvara.

 

 

Vi åt en fisk som hette Lubb, har aldrig hört talas om den, men den var god.

 

   

Vi promenerade med hundarna i Grådö på vägen hem från Avesta.

 

   

Stora fina skott på både tall och gran.

 

 

I Grådö finns ett utomhusgym med olika stationer. Undrar hur många som tränar där?

 

 

I går kom Gabbi på fika, hon skulle kommit på f.m men det blev senare.


Tyvärr blev det inte så lång stund, för 15.30 hade Berra läkartid på VC.


Han fick svar på röntgen av axeln, vi fick se på plåtarna att han hade en skruv i axeln efter en gammal skada. Konstigt att jag inte har nåt minne av det. Men Berra tror att det var efter en travolycka i Gävle då han även bröt nyckelbenet.

 

 

Trots att vädret är mer normalt igen, 23 grader idag, så gillar hundarna att ta sig ett fotbad i baljan då och då.

 

Midsommarafton idag. Vi har just ätit rostbiff, som jag gjorde i ugnen igår och en krämig potatissallad som jag gjorde på f.m



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards